مهم‌ترین راه مبارزه با اُمیکرون مشخص شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره راه بسیار مهم پیشگیری و ابتلا به سویه جدید کرونا بنام اُمیکرون توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر سیدناصر عمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: راه بسیار مهم برای پیشگیری و عدم ابتلا به سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون استفاده از شیوه نامه‌ها بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

او با اشاره به اینکه جهش اخیر کرونا با نام اومیکرون از آفریقای‌جنوبی شروع شده و به تمام دنیا در حال انتشار است، گفت: اگر چه اومیکرون علائم خفیف در حد سردرد، کوفتگی بدن و خستگی بدن را همراه دارد، اما زمان نیاز داریم تا ببینیم اثر آن بر ژن‌ها و ملیت‌های مختلف چگونه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه موضوع واکسیناسیون بسیار مهم است، گفت: زمانی که واکسن بسیار اندک و مردم در صف‌های طولانی بودند، متاسفانه روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان از دنیا میرفتند، ولی امروزه با توجه به واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون دز در ۱۰۰ روز، میزان مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به ۷۰ نفر رسیده است.

دکتر عمادی گفت: این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون در کشور بوده که به سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به کرونا و یا مرگ و میر کمک بسیاری کرده است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا اولین و آخرین ویروسی نخواهد بود که در کشور آمده و قطعا با ویروس‌های متفاوت با اشکال دیگر مواجه می‌شویم، گفت: بهترین راه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون است که کمک می‌کند سیستم دفاعی بدن در مقابل ویروس مقاوم باشد تا در صورت مواجه با این ویروس فرد به بیماری شدید و یا موجب مرگ و میر و فوت بیمار نشود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۵۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
احتمالا دفعه بعد نوبت سویه دغیانوس هستش تا بیاد
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
این سویه های کرونا همش حقه هست.
نفت شده بود 85 دلار میخواستن بیارن پایین الکی گفتن سویه امیکرون امده رشد اقتصادی کم میشه تقاضا نفت کم میشه یهو نفت تو بورس لندن قوط کرد به 70 دلار
تنها برای نوسلن گیری و اعمال فشار بر مهاجران سویه اختراع کردند.
میخوان مرز ببندند مردم بدبخت مهاجر نرن انگلیس الکی میگن سویه امیکرون امده
گلوبالیستها نقشه میکشن جوانها گول نخورید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خدا بهت عقل بده با این نظرت
آخرین اخبار