گفتگوی ادیان و فرق نیاز کنونی بشر است

سفیر استرالیا در سفر امروز به قم گفتگوی ادیان را نیاز کنونی بشر دانست و گفت: حضور ۷۰ هزار ایرانی زمینه مناسبی برای معرفی ایران و اسلام در کشور ما است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،خانم لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران، در سفر یک روزه به قم در دیدار با رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اشتیاق وی در موضوع گفتگوی ادیان، گفت: بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان و گردهمایی فرقه‌های گوناگون است.

سفیر استرالیا از حضور پیروان بیش از یکصد دین و مذهب در استرالیا خبر داد و افزود: بعد از مسیحیت و بودائیسم، اسلام سومین دین رایج در استرالیا است.

سفیر استرالیا با اشاره به گسترش هندوئیسم در بین ساکنان این کشور، آموزش را ابزاری برای گفتگو بین مذاهب و ادیان خواند و گفت: هفتاد هزار ایرانی در کشور استرالیا ساکن هستند که با هوش سرشاری که دارند توانسته اند ظرفیتی برای معرفی اسلام و فرهنگ این کشور باشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه هم در این دیدار با محکوم کردن تفکر تکفیری این نوع اندیشه را برای نسل کنونی و آینده بشر خطرناک دانست و تصریح کرد: در مناسبات سیاسی کسی در دنیا حرفی از آن نمی‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی از آمادگی جامعه المصطفی العالمیه برای همکاری‌های دو جانبه بین مراکز علمی و آموزشی استرالیا و جامعه المصطفی خبر داد و گفت: بیش از یک‌صد ملیت در ۱۶۰ گرایش در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

خانم لیندال ساکس کی در حاشیه جلسه با اعضای اتاق بازرگانی استان، بازدید از شهر زیبای قم و بررسی زمینه‌ها و پتانسیل‌های ارتباطات تجاری قم و استرالیا را از اهداف سفر امروز خود خواند، گفت: امیدواریم با شناخت بهتر از ظرفیت‌های طرفین، بتوانیم روابط تجاری، سرمایه گذاری و صادرات و واردات را بیش از گذشته ارتقا دهیم.

او افزود: به قم آمده ام تا با تجار و بازرگانان قم دیدار کنم و از پتانسیل‌های تجاری موجود برای ارتقای تبادلات تجاری ایران و استرالیا استفاده کنم.

رئیس اتاق بازرگانی قم در این دیدار مراودات بین شهر قم و استرالیا را در حد صفر خواند و ابراز امیدواری کرد که این سفر دریچه‌ای برای آغاز صادرات و واردات بین بازرگانان قمی و استرالیایی باشد.

انتهای پیام/ح

سیدمرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم هم در این دیدار فعال کردن ظرفیت‌های صنعت توریست در بین دو کشور را از سفیر استرالیا خواست و از آمادگی شهر مقدس قم برای توسعه این ظرفیت‌ها خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.