گروه ضد ایرانی وابسته به واشنگتن و تل‌آویو علیه ترکیه نیز فعالیت می‌کند!

خبرنگار شبکه الجزیره فاش کرد که گروه ضد ایرانی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت‌های خرابکارانه خود را علیه کشورهای دیگر هم آغاز کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «الی کلیفتون» خبرنگار شبکه الجزیره برای وبگاه افشاگر «اینترسپت» نوشت: کار ویژه گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که از سوی «مارک والاس» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدیریت می‌شود، صرفا تبلیغ علیه روند هسته‌ای شدن ایران نیست بلکه پروژه‌های گسترده‌ای برای بی ثبات‌سازی ایران از طریق حمایت از گروه‌های تجزیه طلب مسلح و غیرمسلح و به طور کلی افراط‌گرایان قومی یا مذهبی در دستور کار آنها قرار دارد.

در نشست‌های برگزار شده توسط این گروه، جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریستی «الاهوازیه» و گروه‌های جدایی‌طلب دیگری نیز شرکت کرده‌اند.

کلیفتون در ادامه این گزارش نوشت: اخبار آشکار و پنهان موجود نشان می‌دهد که مارک والاس در چارچوب همین کمیته با همکاری «توماس کاپلان» (میلیاردر یهودی که با دربار انگلیس نیز در تماس نزدیک است) در حال جمع آوری یک صندوق جهت کمک مالی به عناصر تجزیه‌طلب هستند که هدف آن‌ها بی‌ثبات کردن کشور و ارسال پول به داخل جهت کمک به گروه های همسو و هزینه کردن آن در امور مختلف فرهنگی، سیاسی یا هر نوع فعالیتی است که به بی‌ثباتی ایران منجر شود.

این خبرنگار در ادامه گزارش خود اعلام می‌کند که فعالیت‌های بی ثبات‌کننده این لابی بین‌المللی که از کمک‌های امارات و عربستان نیز بهره می‌برد صرفا ناظر بر ایران نیست بلکه فعالیت‌های مشابهی را نیز در ترکیه پیگیری می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که گروه‌های تجزیه طلب ترکیه‌ای در عمل مانند عروسکی در اختیار لابی‌های بزرگ‌تر صهیونیستی هستند و از یک مرکز اداره می‌شوند.

در واقع والاس و کاپلان در مرکز شبکه‌ای رو به رشد قرار دارند که اهداف سیاست خارجی آن‌ها با منافع امنیتی اعلام شده در دولت‌های ابوظبی و تل آویو منطبق است.

«سارا لیا ویتسون» مدیر اجرایی سازمان «اکنون دموکراسی برای جهان عرب» که یک اندیشکده با محوریت کشور‌های جنوب غربی آسیاست و در واشنگتن مستقر است نیز فاش کرد پیشینه اعضای هیئت مدیره این نوع سازمان‌ها به سلطنت مطلقه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، رژیم آپارتاید اسرائیل و دیکتاتوری مصر بازمی‌گردد که نشان می‌دهد این سازمان‌ها برای امور بشردوستانه تشکیل نشده‌اند و اهداف آنان سیاسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار