۲ هزار و ۲۶۷ معلول سرپل ذهابی زیرپوشش توانبخشی/شهرداری کنگاور ۱۷۰ میلیارد ریال بدهی دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : ۲ هزار و ۲۶۷ نفر از معلولان این شهرستان از خدمات حوزه توانبخشی برخوردارند که از این تعداد یک هزار و ۴۸۵ نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن بوچانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : از مجموع معلولان تحت پوشش این نهاد ۷۹۱ نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

او گفت : از مجموع معلولان ۳۸ نفر معلول ضایع نخاعی هستند که ماهیانه مستمری و حق پرستاری دریافت می‌کنند و ۴۴ نفر از افراد معلول حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: ۴۱ نفر دانشجوی دارای معلولیت و تعداد ۱۲۷ نفر دانش آموز دارای معلولیت از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار هستند.

بوچانی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی توسط مراکز مثبت زندگی در نزدیک‌ترین محل زندگی افراد دارای معلولیت ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی برای افراد زیر ۱۵ سال دارای معلولیت، کمک هزینه وسایل توانبخشی، کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی، هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ودیعه مسکن، مناسب سازی، دریافت وام خوداشتغالی برای معلولان جهت اشتغال پایدار و ویزیت در منزل برای معلولان اعصاب و روان توسط پزشک ارایه می‌شود.

او افزود: اجرای طرح‌های غربالگری از جمله شنوایی، بینایی، اوتیسم، مشاوره پیش و پس از ازدواج و ارائه خدمات ژنتیک از مهمترین برنامه‌های حوزه پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی است.

بدهی ۱۷۰ میلیارد ریالی شهرداری کنگاور

شهردار جدید کنگاور گفت: این شهرداری ۱۷۰ میلیارد ریال بدهی دارد که امیدواریم تا آغاز سال جدید بخش زیادی از بدهی‌ها پرداخت و مشکلات بر زمین مانده حل شود.

علی مرادی افزود: شهرداری را با بدهی سنگین تحویل گرفتم، ولی برای تسویه بدهی‌ها تا پیش از آغاز سال نو برنامه‌های مختلفی دارم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.