قانونی که ۱۵ سال از اجرایی نشدنش می‌گذرد/ دل پُر پرستاران خوزستانی

رئیس نظام پرستاری اهواز گفت: ۱۵ سال است که تعرفه‌گذاری خدمت پرستاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، اما تاکنون این کار اجرایی نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا گچ‌کوبان رئیس نظام پرستاری اهواز گفت: کمبود شدید نیروی انسانی مهمترین مشکل در حوزه پرستاری است؛ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک‌سوم استاندارد کشوری نیروی انسانی وجود دارد.

او  با تاکید بر ۱۲ هزار ردیف بلاتصدی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسئولان استانی باید سهمیه بیشتری برای استخدامی‌ها در خوزستان لحاظ کنند، زیرا با توجه به بدی آب و هوای خوزستان، تمایل به حضور در این استان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.

گچ کوبان ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ مزیتی نیز نسبت به استان‌های دیگر نداریم، مهاجرت از خوزستان به استان‌های دیگر بیشتر است و این مسائل، کمبود نیرو را تشدید می‌کند.

 رئیس نظام پرستاری اهواز با اشاره به اینکه به تبع کمبود نیروی انسانی، جذب نیروی شرکتی انجام شده است و بیش از ۲ هزار نفر در اهواز از این طریق جذب شده‌اند، اظهار داشت:  این افراد از نظر حقوق و مزایا، نسبت به دیگر نیرو‌ها مشکلات بیشتری دارند و تبدیل وضعیت این نیرو‌ها نیز بلاتکلیف مانده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:  در سال ۱۴۰۰ کارانه پرستاران پرداخت نشده و اضافه کار نیز از مردادماه امسال پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه پاداش بازنشستگان پرستاری نیز از سال ۹۹ پرداخت نشده است، گفت: ۱۵ سال است که تعرفه‌گذاری خدمت پرستاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و در روز پرستار پارسال، مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که این قانون باید اجرایی شود، اما تاکنون این کار انجام نشده است.

گچ‌کوبان  در پایان افزود:  فوق‌العاده خاص نیز برای دیگر کارمندان اجرا شده، اما برای پرستاران اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.