رکورد موارد ابتلای روزانه به کرونا در نروژ

موج جدید کرونا، رکورد تازه‌ای از موارد ابتلا به کرونا را در نروژ رقم زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی گسترش موج جدید کرونا، نروژ رکورد تازه ای را در ثبت میزان موارد ابتلا به این بیماری رقم زد.

بر اساس گزارشها، ۵۱۳۸ مورد ابتلا به کرونا در نروژ در یک روز به ثبت رسید که بالاترین تعداد مبتلایان روزانه از زمان شروع همه‌گیری در این کشور است. موسسه بهداشت عمومی نروژ گزارش داد که تنها در اسلو، ۱۱۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

اکثر کشور‌های شمال اروپا در حال حاضر تحت تأثیر موج جدید کرونا قرار دارند. با وجود نرخ بالای واکسیناسیون در این قاره و تزریق واکسن‌های تقویت‌کننده، ناظران اکنون شاهد شکسته شدن رکورد‌های روزانه ابتلا به کرونا هستیم و رکورد‌ها یکی پس از دیگری شکسته می‌شوند.

اوایل این هفته، دولت نروژ تدابیر و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای کنترل ابتلا به کرونا اعمال کرد. طبق این محدودیت ها، شهروندان موظفند فاصله یک متری را رعایت و هر کجا رعایت فاصله اجتماعی غیرممکن بود، از ماسک استفاده کنند. محدودیت‌هایی برای بازدید از منازل و اجتماعات عمومی نیز وضع شده است.

ریموند یوهانسن، عضو شورای شهر اسلو، درباره موج جدید کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید گفت: «از این که بار دیگر باید اقدامات سختگیرانه‌ای برای کرونا اعمال کنیم، متاسفم.»

با این حال، اقدامات جدید از سوی جامعه تجاری مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا این محدودیت‌ها تعداد تماشاگران مسابقات ورزشی و مشتریان رستوران ها، کلوپ‌های شبانه و مغازه‌ها را محدود می‌کند.

نروژ علیرغم اینکه ۷۱.۷ درصد از جمعیت ۵.۲ میلیونی خود را به طور کامل واکسینه کرده و در حال تزریق واکسن‌های تقویت کننده است، شاهد افزایش ابتلا به کووید ۱۹ بوده است. در حال حاضر در کشور‌های شمال اروپا از جمله دانمارک و فنلاند نیز اتفاق مشابه‌ای در حال رخ دادن است.

از زمان شروع همه‌گیری، نروژ ۲۹۵ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ و ۱۱۰۰ مرگ ناشی از کرونا را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار