معاون شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

برنامه ریزی برای ساخت ۷ واحد نیروگاهی مقیاس متوسط

عظیمی از برنامه ریزی برای ساخت ۷ واحد نیروگاهی مقیاس متوسط در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، عظیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در خصوص مزایای نیروگاه های برق متوسط تصریح کرد: در مدت ۶ ماه نیروگاه‌های برق مقیاس متوسط به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به برنامه ریزی برای احداث ۷ ساختار نیروگاهی تولید برق مقیاس متوسط در کشور اظهار داشت: مجموعه صنعت برق کشور، در سال های اخیر، در کنار احداث نیروگاه های بزرگ، ساخت نیروگاه های مقیاس متوسط را نیز در دستور کار قرار داد و اولین نمونه آن در سال ۹۷ در زاهدان به بهره برداری رسید.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: احداث هفت واحد نیروگاهی مقیاس متوسط در مجموع ۲۹۴ مگاوات به تولید برق کشور اضافه می کنند.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه واحد از این نیروگاه ها تا خردادماه ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری خواهد رسید و چهار واحد دیگر آن نیز تا نیمه سال ۱۴۰۲ به شبکه برق کشور متصل می‌شود.

عظیمی در شبکه خبر  با اشاره به برنامه افزایش ۱۵ هزار مگاواتی تولید برق حرارتی در ۴ سال آینده گفت: در سال‌های گذشته، سالیانه ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است، که به دلیل کمبود منابع مالی، برنامه ۵ هزار مگاوات سالیانه محقق نشد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش فعالیت بخش خصوصی در عرصه تولید برق گفت: انواع قراردادها برای همکاری با بخش خصوصی را در نظر داریم.

سرمایه گذاران خصوصی در صنعت برق پشیمان هستند

در ادامه برنامه خوش‌گفتار  نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق تصریح کرد: سرمایه گذاران خصوصی صنعت برق به دلیل نوسان قیمت ارز و معطل کردن‌های دولت قبل در پرداخت مطالبات،  از سرمایه گذاری پشیمان هستند و نمی‌توانند وام هایشان را بازپرداخت کنند.

او با بیان اینکه توسعه صنعت تولید برق مطابق با برنامه ششم پیش نرفته است، اظهار داشت: کاهش مصرف گاز در اولویت قرار گیرد و به ویژه از هموطنان می خواهم که موضوع مدیریت مصرف گاز را جدی بگیرند.
 

در ادامه محمدنژاد  سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق تصریح کرد: فراخوان تولید ۱۰ هزار مگاوات برق با توجه به منابع حاصل از صرفه جویی مصرف سوخت (ماده ۱۲) داده شد که ۸۰ هزار مگاوات پیشنهاد از بخش خصوصی دریافت کردیم.

او ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، هماهنگی مناسبی صورت گرفته و قرار است که این سرمایه گذاری از محل ماده ۱۲ صورت گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق به عدم توفیق در اجرایی کردن توسعه صنعت تولید برق بر اساس برنامه ششم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر ما حدود یک پنجم ارقام برنامه را محقق کرده ایم که  دلیل اصلی محقق نشدن برنامه ششم تامین نشدن منابع مالی است.
 
محمد نژاد ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دولت و مجلس در تنظیم لایه بودجه، برنامه های توسعه محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
نیروگاهها باید نزدیک شهرها و خلاف جهت باد شهرا باشن و فقطم گاز سوز باشن
آخرین اخبار