درخواست روسیه از آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خودداری از تنش‌زایی همزمان با مذاکرات وین

معاون وزیر خارجه روسیه از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواست تا از تنش‌زایی در منطقه همزمان با مذاکرات برجامی در وین، خویشتن‌داری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، پس از انتشار اخباری درباره ادعای برگزاری مانور نظامی احتمالی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه برای مقابله با ایران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواست به دنبال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران برای برگزاری این مانورها، خویشتن‌داری کنند.

ریابکوف امروز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هرگونه مانور در این منطقه حساس، خطرات زیادی را به همراه دارد و اوضاع را پیچیده می‌کند؛ بنابراین اینگونه اقدامات نامطلوب است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: اکنون بسیار مهم است که خویشتن‌داری کرده و به کمک برای پیشبرد گفت‌وگو‌ها در وین که پس از توقفی طولانی ازسرگرفته شده تمرکز کنیم.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که وزیر دفاع آمریکا با همتای صهیونیستی خود احتمالاً موضوع اجرای مانوری مشترک برای آمادگی علیه ایران را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که مذاکرات وین در مورد توافق هسته‌ای و بازگشت طرف‌ها به تعهدات خود، ۲۹ ماه میلادی جاری آغاز شد و امروز پنچشنبه نیز پس از توقفی چند روزه، دوباره از سرگرفته شده است.

آمریکا که سال ۲۰۱۸ توافق هسته‌ای را نقض و به صورت یک‌جانبه از آن خارج شد، اکنون علی‌رغم اعلام آمادگی برای بازگشت به تعهدات خود، تا این لحظه هیچ اقدام مؤثری را انجام نداده است؛ به گونه‌ای که همچنان تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی برقرار است و سیاست‌های نابخردانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن نیز تداوم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار