برداشت ماهی از منابع آبی مهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شد

رییس اداره شیلات مهرستان گفت: برداشت ماهی فیتوفاگ، بیگ هد، کپور معمولی، آمور و شیزوتراکس زارودنی از سد آشار این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  مهران مرادی رییس اداره شیلات مهرستان  گفت:  با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت و لزوم بکارگیری بخش خصوصی، اداره شیلات مهرستان با هماهنگی کمیسیون صدور مجوز اداره کل اقدام به صدور مجوز صید از سد آشار توسط ۲ تشکل صیادی از نیرو‌های بومی استان کرده است.

وی  گفت:در این راستا گروه صیادی آشار با ۲۵ نفر عضو و شرکت تعاونی صیادان سیستان با ۱۰ نفر عضو پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز در این آب بند مشغول فعالیت صید و صیادی شدند.

رییس اداره شیلات مهرستان گفت: در قالب صدور این مجوز اهداف خاصی مانند ایجاد اشتغال صیادان بومی، ارتزاق مردم منطقه از ماهی به عنوان غذای سلامت، اختصاص بخشی از درآمد حاصل از فروش ماهی جهت خرید بچه ماهی از بخش خصوصی برای حفظ ذخیره ماهی سد برای سال‌های آینده و تقویت بخش خصوصی در قالب پروژه به وزن رسانی، آموزش صیادان محلی و الگوبرداری این مدل جهت تسری به آب بندان‌های سطح استان دنبال می‌شود.

وی گفت:ماهی برداشتی از این سد شامل گونه‌های فیتوفاگ، بیگ هد، کپور معمولی، آمور و شیزوتراکس زارودنی (سفیدک) با وزن بین سه تا ۱۰ کیلوگرم بوده که علاوه بر تامین نیاز شهرستان به شهرستان‌های اطراف و شمال استان صادر می‌شود.

مرادی گفت: پیش بینی می‌شود برداشت از این سد با توجه به ارزیابی ذخیره موجود حدود ۴۰ تن باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.