دستگیری سه حفار غیرمجاز آثار تاریخی در سنندج

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: سه نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در محدوده روستای حسن‌آباد شهر سنندج دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ رسول مرادی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی و انجمن‌های میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای حسن‌آباد سنندج و با اطمینان از صحت گزارش دریافتی، نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.

مرادی افزود: پس از حضور در محل جرم سه نفر حفار غیرمجاز دستگیر و ابزار‌های حفاری آن‎ها نیز کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه متهمان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند، ادامه داد: برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب یا مرتکبین به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه محکوم خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: حفاران غیرمجاز در فکر رسیدن به گنج، بیشترین آسیب را به لایه‌های تاریخی و فرهنگی در مناطق باستانی می‌زنند بر همین اساس این اداره‌کل با تمامی توان در مقابل این سودجویان خواهد ایستاد.

 مرادی یادآور شد: همکاری خوبی بین نیرو‌های خدوم انتظامی، دوستداران میراث فرهنگی استان با این یگان برقرار است که امیدواریم این تعامل به نگهداری بهتر و بیشتر از مواریث فرهنگی منجر شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.