شکارچی متخلف در کاشان دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: بازجویی و تحقیقات از خریدار گوشت حیوان وحشی، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اللهیار دولتخواه رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: ماموران عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با مظنون شدن به یک دستگاه سواری پراید در منطقه و متوقف کردن خودرو آثاری از حیوان وحشی داخل آن کشف کردند.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات بدون درنگ مأموران در خصوص فرد مظنون گفت: مأموران پس از بررسی‌های دقیق و اعتراف راننده خاطی مبنی بر معرفی متخلف اصلی با دریافت حکم از مقام محترم قضایی و همکاری کارکنان کلانتری برزک به منزل این شخص رفتند که در جریان تفتیش از منزل بخش‌هایی از اجزا ۲ راس حیوان وحشی، یک جفت شاخ قوچ وحشی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و پرونده متخلفان برای سیر مراحل دادرسی به مراجع قضایی ارسال شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان همچنین از کشف لاشه دو راس کل وحشی، یک رأس بزغاله و ادوات شکار از متخلفان شکار و صید در روز‌های گذشته از منطقه حفاظت شده قمصر و برزک خبر داد و گفت: در عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت اداره در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک و بر پایه گزارش همیاران محلی، ماموران منطقه به سرعت به محل تخلف اعزام و با یک گروه شکارچی متخلف برخورد کردند.

دولتخواه گفت: ماموران پس از چندین ساعت راهبندان شبانه و تعقیب و گریزی طولانی موفق به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو کوتاه، ۲ عدد کوله پشتی حاوی لاشه ۲ راس کل وحشی و یک راس بزغاله به همراه سایر ادوات شکار شدند.

به گفته وی متخلفان با استفاده از تاریکی شب و آشنایی کامل به محل فرار کرده و متواری شدند، اما با توجه به شناسایی آن‌ها پرونده پس از صورت مجلس برای سیر مراحل قانونی با مستندات آن به مراجع ذی‌ربط ارجاع شد.

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک محدوده ۶۰ هزار هکتاری و بِکر از محیط زیست شهرستان کاشان است که به لحاظ تنوع زیستی، فون جانوری و فلور گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار و از سال ۱۳۸۹ تا کنون زیر نظر برنامه‌های حفاظتی سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در شهرستان کاشان دارای گونه‌های شاخص جانوری شامل کل، بز و قوچ و میش و گونه‌های جانوری دیگر از جمله گربه وحشی، گربه پالاس، کفتار، گرگ، روباه، پایکا، انواع جوندگان و خزندگان، انواع پرندگان ازجمله کبک، تیهو، بلدرچین، کوکر شکم سیاه، عقاب صحرائی و پیغو است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.