تیک تاک‌های نامنظم در پینگ پنگ؛

تنیس روی میز و سفر پر ماجرای آمریکا

تنیس روی میز ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در آمریکا با حرف و حدیث‌های زیادی روبرو شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌های گذشته تنیس روی میز کشورمان روز‌های شلوغی را پشت سر گذاشت. نماینده‌های کشورمان مسابقات بین المللی زیادی را در رده‌های سنی متفاوت برگزار کردند که در بعضی موارد با افتخار آفرینی نماینده‌های ایران همراه بود و گاهی نیز با عملکرد نه چندان مطلوبی همراه شد.

نمایشی که باعث شد بعضی از اهالی این رشته نسبت به عملکرد فدراسیون مهرداد علیقارداشی و همچنین تیم ملی ایران انتقاد کنند. البته در این بین بودند کسانی که از نمایش این فدراسیون در این سال‌ها دفاع کردند و عملکرد آن‌ها را موفقیت آمیز دانستند.

حاشیه ها از کجا شروع شد؟

قبل از آغاز رقابت‌های جهانی تنیس روی میز هیوستون آمریکا ، صدور روادید ملی پوشان کشورمان و همچنین مهرداد علیقارداشی رئیس این فدراسیون با مشکل مواجه و همین موضوع باعث شد که بعضی از اهالی این رشته با توجه به صادر نشدن به موقع روادید ملی پوشان این موضوع را مطرح کنند که در شرایطی که ملی پوشان کشورمان هر کدام در لیگ‌های متفاوتی در جهان بازی می‌کنند و تمرین چندانی را در ایران و اردو‌های تیم ملی تنیس روی میز ندارند، اصلا حضور در این مسابقاتی که از قبل عدم موفقیت در آن مشخص است چه دلیل دارد؟

با تمام این صحبت‌ها تیم ملی تنیس روی میز ایران وارد آمریکا شد.

نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی در بخش انفرادی مردان و نیما عالمیان به همراه برادرش نوشاد عالمیان در بخش دونفره مردان ترکیب تیم ملی ایران را در این دوره تشکیل می‌دادند. هدایت این تیم نیز بر عهده جمیل لطف الله نسبی بود.

علاوه بر سرمربی تیم، ابراهیم درستی، یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز ایران و عضو هیئت رئیسه و نماینده سرپرست وزارت صمت در اتاق اصناف ایران، نیز موفق به اخذ ویزای آمریکا شده بود و در این سفر همراه تیم‌ملی حضور داشت.

در این رقابت‌ها که با تغییرات بسیاری نسبت به دوره‌های پیشین از دوم آذرماه در سالن همایش‌های جورج آر براون شهر هیوستون ایالت تگزاس برگزار شد ، نماینده‌های کشورمان  با کسب دو پیروزی و سه شکست به کار خود پایان دادند.

نوشاد عالمیان

امیرحسین هدایی و نوشاد عالمیان در رقابت‌های انفرادی بعد از کسب یک پیروزی، در دیدار دوم خود شکست خوردند و از رقابت‌های جهانی حذف شدند و در بخش دوبل نیز تیم دو نفره برادران عالمیان در گام نخست با شکست از تیم فرانسه خیلی سریع به کار خود پایان داد.

در همین ارتباط کاظم مستحقی راد، مربی سابق تیم‌های ملی تنیس روی میز کشورمان در ارتباط با نتایج تیم ملی تنیس روی میز ایران و همچنین عملکرد این فدراسیون در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مسابقات جهانی هیوستون از مهم‌ترین مسابقات این رشته در سطح جهان است که با حضور ۱۲۸ نفر برتر جهان برگزار شد و تیم ما هم با ۳ بازیکن در بخش‌های دوبل و انفرادی در این بازی‌ها حاضر شد.

در ورزش شکست وجود دارد و برای همه بازیکنان است

او گفت : هدایی در بخش انفرادی در بازی اول خود با توجه به رنکینگ پایین تری که نسبت به حریف بلاروسی داشت، نتیجه خوبی گرفت و ۴ بر ۳ برنده شد. هدایی دور دوم و در میان ۶۴ نفر به مصاف قهرمان جهان رفت که با وجود عملکرد خوب مسابقه را به رنک یک جهان واگذار کرد. هدایی البته در این بازی به دلیل تجربه پایین و شاید کمبود اعتماد به نفس شاید می‌توانست حتی یک گیم از حریف چینی بگیرد، اما هیچ چیزی از ارزش‌های هدایی کم نشد. چرا که عملکرد خوبی داشت.

وی ادامه داد: نوشاد هم که یکی از اسطوره‌های های تنیس روی میز ایران است و حتی در مقطعی به رنک ۴۰ جهان هم رسیده است، در این مسابقات موفق شد بازی اول خود را مقابل رقیب اهل چین تایپه با پیروزی پشت سر بگذارد و در مرحله دوم به سدریک آلمانی که رنک ۷۵ را دارد برخورد کرد و شکست خورد.

او افزود: با توجه به رنک ۲ پینگ پنگ باز حریف، نوشاد نباید از این آلمانی شکست می‌خورد؛ اما رنکینگ با توجه به حضور بازیکنان در مسابقات معیار رده بندی آن‌ها در سطح جهانی است. سدریک رقیب بسیار قوی است و نمی‌توان گفت که نوشاد عملکرد ضعیفی داشته، اما انتظار داشتیم که نوشاد این آلمانی را شکست دهد، اما همه بازیکنان بالا و پایین دارند و در ورزش شکست وجود دارد و برای همه بازیکنان است.

نوشاد عالمیان

در مسابقات جهانی تمام قهرمان های جهان حضور دارند

او ادامه داد: در دوبل هم برادران عالمیان به دلیل این که در باشگاه‌های مختلفی بازی می‌کنند و مدت‌ها است کنار یکدیگر حضور نداشته و تمرین نکرده اند، هماهنگی خوبی نداشتند و نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند و مقابل فرانسه شکست خوردند؛ اما یک نکته هم بسیار مهم است و آن هم این است که در بخش دوبل اروپایی‌ها بسیار پیشرفت کرده اند و در آمریکا مدال طلا به فالک و کریستین سوئدی رسید و پس از چند سال توانستند قهرمانی را از چینی‌ها بگیرند.

مستحقی درباره دلیل حضور تیم ملی در آمریکا گفت: این حضور جزء الزامات بود و بایستی با هر مقدار هزینه هم تیم اعزام می‌شد. چرا که در این مسابقات است که تمام قهرمان‌های جهان حضور دارند و به همین دلیل این مسابقات تنها جایی است که می‌تواند محک و تجربه جدی برای بازیکنان ما باشد.

او بیان کرد: من به عنوان اعضای خانواده تنیس روی میز حرف بعضی از افراد را درباره چرایی هزینه این اعزام قبول ندارم؛ چرا که این اعزام واجب بود.

او درباره حضور شخص رئیس فدراسیون در آمریکا گفت: قارداشی عضو هیئت مدیره کنفدراسیون آسیا است و از همه مهمتر کاپ مسابقات جهانی که به نام ایران است را رئیس فدراسیون ما به قهرمان این مسابقات اهدا کرد.

قارداشی و تیمش عملکرد مثبتی را در فدراسیون تنیس روی میز داشته اند

مستحقی درباره عملکرد فدراسیون تنیس روی میز گفت: علاوه بر کسب ۲ مدال ارزشمند آسیایی در بخش تیمی توسط تیم ملی جوانان و در بخش بزرگسالان، بعد از ۵۲ سال توانستیم توسط نوشاد عالمیان در مسابقات آسیایی مدال کسب کنیم که همه این‌ها در این فدراسیون بوده اند. من خودم در فدراسیون قبلی ۵ سال مربی بوده ام و چند سال با قارداشی همکاری داشته ام. می‌دانم زحمات بسیاری کشیده شده است. دوستان اگر می‌خواهند انتقاد کنند این کار را انجام دهند، اما سازنده باشد.

تنیس روی میز قهرمانی جهان

او در پایان گفت: ما در این دوره مدال‌های دیگری نیز داشتیم؛ مانند مدال نوید شمس و امین احمدیان در تورنمنت‌های بین المللی که نباید از این‌ها گذشت. از همه اهالی تنیس روی میز کشورمان می‌خواهم کم لطفی نکنند و از تمام پیشکسوتان و مسئولان این رشته می‌خواهم که با کمک هم برای پیشرفت این رشته تلاش کنیم. ما باید منصفانه نقد کنیم. من به عنوان یکی از اهالی تنیس روی میز ایران احساس می‌کنم قارداشی و تیمش عملکرد مثبتی را در فدراسیون تنیس روی میز داشته اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار