«دامدار کارت »در هفته جاری رونمایی می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامدار کارت در راستای تسهیل در ارائه خدمات و رفع نیاز دامداران کشور رونمایی می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد ساداتی‌نژاد  وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامدار کارت چهارشنبه هفته جاری در راستای تسهیل در ارائه خدمات و رفع نیاز دامداران کشور رونمایی می شود. 

 ساداتی‌نژاد افزود: دامدار کارت برای رفع مشکل و تامین نهاده مورد نیاز دامداران از هفته جاری با سقف ۵۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال و با سود ۱۱ درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

وی گفت: تالاب میقان اراک زیستگاه بین‌المللی پرندگان مهاجر است که امسال از جمله کانون‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کشور تلقی شده و باید تمام نکات برای مهار این ویروس و جلوگیری از گسترش سرایت آن با دقت و حساسیت لحاظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به‌صورت روزانه ارتباط دارند باید رصد و پایش قیمت اقلام در این حوزه به‌ صورت روزانه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد با یادآوری آغاز توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در کشور گفت: باید به‌سرعت زیرساخت‌های بازارگاه، توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی در استان مرکزی نیز فراهم شده و همانند توزیع هوشمند نیاز است که بازرسی و نظارت بر محصولات کشاروزی و غذایی با شاخص‌های هوشمند انجام شود.

وی کمبود نیرو و خودرو در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای نظات و کنترل محصولات کشاورزی را یادآور شد.

ساداتی نژاد افزود: نیاز است استانداری مرکزی برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی از امکانات هر دستگاه یک خودرو را به‌صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار دهد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: بر اساس توافق‌ انجام شده با سازمان صمت باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شود.

ساداتی‌نژاد با یادآوری انباشت دام پرواری در استان مرکزی، گفت: در راستای رفع این معضل، سازمان پشتیبانی امور دام باید طبق توافق خرید تضمینی را انجام دهد.

وی گفت: نهاده‌های دامی به‌طور ۱۰۰ درصدی فقط به واحدهای پرورش دام صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود و بخش دام روستایی و عشایری فقط این اقلام را به‌عنوان کمک نهاده دریافت می کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت‌گذاری خارج شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.