سفیر روسیه در آلمان:

حکم دادگاه آلمان در محکومیت شهروند روسیه بی پاسخ نخواهد ماند

سفیر روسیه در آلمان، حکم دادگاه برلین در خصوص پرونده قتل شهروند گرجستانی در این کشور را همراه با انگیزه‌های سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اوایل امروز (چهارشنبه)، دادگاه عالی برلین، وادیم سوکولوف (کراسیکوف)، شهروند روسیه را در قتل «زلیمخان خانگوشویلی»، شهروند گرجستانی چچنی تبار مجرم شناخته و او را به حبس ابد محکوم کرد.

سرگئی نچایف، سفیر روسیه در آلمان از حکم دادگاه آلمان در خصوص قتل خانگوشویلی انتقاد کرد و گفت که این حکم بی پاسخ نخواهد ماند.

در بیانیه رسمی دولت روسیه درباره حکم دادگاه آلمانی آمده است: «طبق اطلاعات دریافتی، یک دادگاه آلمانی امروز حکمی صادر کرد که بر اساس آن دولت روسیه را متهم به سازماندهی قتل زلیمخان خانگوشویلی، شهروند گرجستانی در ۲۳ اوت ۲۰۱۹ (۱ شهریور ۱۳۹۸) در برلین می‌کند. ما این حکم را تصمیمی مغرضانه و با انگیزه سیاسی می‌دانیم که به طور جدی روابط پیچیده بین روسیه و آلمان را تشدید می‌کند.»

خانگوشویلی در آگوست ۲۰۱۹ در پارک تیرگارتن برلین به ضرب گلوله کشته شد. بازرسان آلمانی ادعا کردند که مظنون قتل وی، یک تبعه روس بوده که دستور این قتل را از سازمان‌های دولتی روسیه دریافت کرده است.

در مقابل، مقامات روسی نیز معتقدند که خانگوشویلی یکی از سازمان دهندگان حمله به مدرسه‌ای در بسلان بود که جان بیش از ۳۰۰ نفر که ۱۸۶ نفر آن‌ها کودک بودند را گرفت. خانگوشویلی همچنین متهم به انفجار‌های مرگبار در متروی مسکو است.

چندی پیش، نشریه اشپیگل طی گزارشی مدعی شد که وادیم کراسیکوف - فردی که به اتهام قتل خانگوشویلی دستگیر شده و در زندان برلین به‌سر می‌برد- در هفته‌ها و ماه‌های قبل از جنایت، با نمایندگان انجمنی به نام «تیم ویمپل» تماس تنگاتنگ داشته است. اعضای این انجمن از کارکنان پیشین گارد ویژه «اسپزناز» (Speznaz) سرویس امنیتی فدرال روسیه هستند. مسکو ضمن نادرست دانستن این اظهارات، این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار