رتبه بندی فرهنگیان بعد از ۱۰ سال رفت و آمد بین دولت و مجلس و وزارت آموزش و پرورش سرانجام مهر تصویب خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «رتبه بندی فرهنگیان»  موضوعی که سال ۹۰ شروع شد و سال ۱۴۰۰ یعنی امسال به دو گام نهایی خود برای اجرا رسید.

آغاز ماجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. سالی که در آن شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را تصویب کرد. در فصل هفتم هدف‌های عملیاتی و راهکار‌های این سند و ذیل هدف دهم یعنی ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم تاکید شده بود، این طرح در سال ۹۲ در دولت دهم به مجلس ارائه شد.

حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش وقت در تاریخ دوم تیر ۱۳۹۲ از تصویب نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان در هیات وزیران خبر داد و از آن تاریخ به بعد کار تدوین این رتبه‌بندی آغاز شد.

این طرح بعد یک سال یعنی سال ۹۳ بر اساس ۴ رتبه شامل مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعریف شد تا معلم با هر سابقه‌ای که دارد متناظر با هم‌ردیف خودش در دانشگاه، حداقل ۸۰ درصد حقوق را دریافت کند، اما در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۳ بود که کلیات نظام رتبه‌بندی معلمان مجدداً و با تغییراتی اساسی در هیات وزیران در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد.

شهریور سال ۹۴، ضوابط رتبه‌بندی حرفه‌ای مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در شورای توسعه مدیریت در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی به تصویب رسید سرانجام در سال ۹۴ اولین مرحله طرح رتبه‌بندی در حالی اجرا شد، البته که آنچه اجرا شد فقط ۱۰ درصد رتبه بندی بود.  

کوبیده شدن مُهر تصویب بعد از ۱۰ سال/زمان و نحوه ی اجرای رتبه بندی معلمان

طبق وعده مسئولان وقت آموزش و پرورش قرار بود مرحله دوم طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۵ و همچنین اجرای نظام رتبه‌بندی واقعی معلمان از ابتدای سال ۹۶ اجرایی شود، اما این اتفاق رخ نداد و مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار خود و مشخصا کمیسیون آموزش رتبه بندی را محور کار خود قرار داد و شروع به اصلاح و چکش کاری لایحه کرد. دولت هم اعلام کرد که برای اجرای آن ۲۵ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته است.  

در رتبه بندی معلمان چه چیزی تصویب شد؟

رتبه بندی فرهنگیان روز گذشته با نهایی شدن ۸ ماده نهایی و تصویب شد، البته که حدود یک ماه قبل ۳ ماده از این لایحه در مجلس به تصویب رسید، اما به دلیل برخی اختلاف نظر‌های دولت و مجلس در مورد بار مالی رتبه بندی معلمان، لایحه به کمیسیون آموزش بازگشت.  

کوبیده شدن مُهر تصویب بعد از ۱۰ سال/زمان و نحوه ی اجرای رتبه بندی معلمان

ماده یک این لایحه بیشتر به هدف این رتبه بندی که ارتقای شان و منزلت فرهنگیان است پرداخته و مصادیق افرادی که به آن‌ها معلم اطلاق می‌شود معین شده به صورتی که بر این اساس معلم به افرادی اطلاق می‌شود که رسالت خطیر صرفاً تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عموم‌ی برعهده دارند. مانند آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیرو‌های توانبخشی مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحد‌های آموزشی و تربیتی، البته که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تاکید کرده است که یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود به فردی معلم اطلاق شود این است که  فرد باید حتی اگر مدیر باشد ۲۴ ساعت در هفته تدریس داشته باشد.  

یکی مسائلی که در رتبه بندی معلمان مورد سوال بود نحوه رتبه بندی است که در این لایحه گفته شده رتبه سطحی از تجربیات، شایستگی‌ها و مهارت‌ها عملکرد‌های فردی و شغلی معلمان است که بر مبنای نتایج ناشی از فرآیند ارزشیابی تعیین می‌شود؛ که این رتبه‌ها شامل رتبه آموزشیار معلم با  ۱۰ درصد افزایش حقوق، مربی معلم با  ۲۵ درصد افزایش حقوق، استادیار معلم با ۳۷ درصد افزایش حقوق، دانشجویار معلم با ۴۷ درصد افزایش حقوق و استاد معلم با ۵۲ درصد افزایش حقوق است.  

کوبیده شدن مُهر تصویب بعد از ۱۰ سال/زمان و نحوه ی اجرای رتبه بندی معلمان

بر اساس این لایحه و بند چهارم آن، فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

افرادی مثل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیرو‌های توانبخشی مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحد‌های آموزشی و تربیتی، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم محسوب می‌شوند.

معلمی که بخواهد ارتقای رتبه و در نتیجه ارتقای حقوق بگیرد باید حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها را داشته باشد، ولی این لایحه معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، استثنائی را در نظر گرفته که به ازای هر سال خدمت ۳ ماه از سقف رتبه آن‌ها کاهش می‌یابد به عبارتی این معلمان با ۴ سال خدمت ارتقا پیدا می‌کنند.

کوبیده شدن مُهر تصویب بعد از ۱۰ سال/زمان و نحوه ی اجرای رتبه بندی معلمان

نخبگان هم در این رتبه بندی شامل مزایایی شده اند، به این صورت که دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان صرفاً یکبار حداقل سه سال است.

حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم ۱۵ و استاد معلم ۲۱ سال است.

میزان افزایش حقوق معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد، مربی معلم پانزده درصد، علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.  

کف حقوق معلمان معادل هشتاد درصد مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، است و اگر از این میزان کمتر باید مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد و همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران افزایش حقوق اعمال می‌شود.

در این رابطه منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس به خبرنگار ما گفته که با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، حداقل حقوق معلمان ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و حدکثر آن حدود ۱۶ میلیون تومان تعیین شد. منابع رتبه بندی معلمان در دولت قبلی ۵ هزار میلیارد تومان دیده شده بود و ما در مجلس لایحه را تغییر دادیم و سقف آن را به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و همانی شد که معلمان می‌خواستند و در نتیجه قانون مترقی در حمایت از آموزش کشور و با افزایش حقوق ۴ تا ۸ میلیونی معلمان تصویب شد.

همه امتیازات و درصد‌های موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری علاوه بر امتیازات رتبه بندی شامل حال معلمان می‌شود.

کوبیده شدن مُهر تصویب بعد از ۱۰ سال/زمان و نحوه ی اجرای رتبه بندی معلمان

این افزایش پرداختی بر اساس رتبه بندی از ابتدای ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود بدون توجه به اینکه چه زمانی برای اجرا ابلاغ شود، به این معنی که حتی اگر رتبه بندی تا پایان سال اجرایی نشود هم، این افزایش حقوق برای معلمان ذخیره و سپس به آن‌ها پرداخت می‌شود.

زمان اجرای  رتبه بندی معلمان 

این لایحه در مجلس شورای اسلامی روز گذشته یعنی ۲۴ آذر ماه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و به شورای نگهبان ارسال شد. قانون اساسی در اصل ۹۴ لازم دانسته است که تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی جهت ‏بررسی به شورای نگهبان ارسال شود. این اصل می­گوید: «کلیه‏ مصوبات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باید به‏ شورای‏ نگهبان‏ فرستاده‏ شود.

شورای‏ نگهبان‏ موظف‏ است‏ آن‏ را حداکثر ظرف‏ ده‏ روز از تاریخ‏ وصول‏ از نظر انطباق‏ بر موازین‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسی‏ مورد بررسی‏ قرار دهد و چنانچه‏ آن‏ را مغایر ببیند برای‏ تجدیدنظر به‏ مجلس‏ بازگرداند. در غیر این‏ صورت، ‏ مصوبه‏ قابل‏ اجرا است‏.» شورای نگهبان در اظهارنظر، از محدودیت زمانی برخوردار است و باید حداکثر ظرف مدت ده روز از تاریخ وصول، آن را بررسی نماید و اگر مغایرتی با قانون اساسی یا احکام شرعی در آن مشاهده کرد، جهت تجدید نظر به مجلس گزارش کند.

 قانون اساسی، سکوت و عدم اظهار نظر شورای نگهبان در طول ده روز را به منزله تأیید آن تلقی کرده است. ممکن است‏ به دلیل تراکم کار یا حجم بالای مصوبات مجلس، شورای نگهبان قادر نباشد ظرف ده روز مصوبه را بررسی کند و مهلت ‏بیشتری لازم داشته باشد؛ در این صورت، می‏‌تواند حداکثر ده روز دیگر مهلت ‏بخواهد که اصطلاحاً به آن «استمهال‏» گفته می‏‌شود.

بدین ترتیب، هرگاه شورای نگهبان پس از ده روز یا در صورت استمهال پس از بیست روز راجع به مصوبه­‌ای اظهار نظر نکرده باشد، این مصوبه قابل اجرا تلقّی خواهد شد. مصوبات مجلس شورای اسلامی اگر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرند، برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شوند، بعد از آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است با دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور  ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون آیین نامه رتبه بندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند. البته تا پیش از تدوین این آئین نامه و تصویب هیات وزیران، رتبه بندی قابلیت اجرا ندارد.  

حالا بعد از گذشت یک دهه از مطرح شدن این طرح، از همیشه به اجرایی شدن رتبه بندی معلمان نزدیک‌تریم، طرحی که اگر درست اجرا شود، فرهنگیان کشورمان سر و سامان خواهند گرفت.

زهرا قاسمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
معلم نمونه را از اول خدمت محاسبه کنند و تدریس و بیتوته در روستا رااز اول خدمت حساب کنند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام رحیمی
۱۷:۰۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
باسلام و عرض ادب و احترام
در خصوص رتبه بندی معلمان ضمن تشکر از هنه دست اندکاران ارجمند
کوتاه سخن اینکه از آنجایی که قانون رتبه بندی معلمان به شکل الگو برداری از رتبه بندی اساتید محارم دانشگاه رقم نخورد و همانگونه که مستحضر هستید مبنای افزایش هم 80 درصد آن بزرگولران نشد و به درصدهای پایین تری پایان یافت و خدایی این هم حق بود که فاصله خاصی بین اساتید دانشگاه وزارت علوم و دبیران خصوصا برخی دبیران یا معلمان وزارت آموزش و پرورش که بدلالیل غیر قابل عرض صلاحیت شغل معلمی را هم نداشتند می بایستی باشد و تا این حد که نهایی شد بسیار مطلوب می باشد بنده حودم آموزش و پرورشی هستم و معتقد شدید به این قضیه
اما
مسئله ای که وجود دارد و صدها نظر و عقیده داده شده ازطرف معلمان و ... در خصوص نحوه رنبه بندی باید عزض کنم چون که اون درصد افزایشی حقوق به سطح 80 درصد اساتید دانشگاهیان نرسید
پس
درخواست مقاله
درخواست کتاب
درخوااست تولید محتوا
درخواست اقدام پژوهی
و
کذاشتن امتیاز بذای اینگونه موارد که راستی سنجی طولانی لازم دارد و ممکن است از طریق خرید غیر قانونی برای افراد ثبت و سند پیدا کند بیهوده و کاری سبک و لی عدالت تلقی می شود
به عقیده این حقیر
ملاک و چگونگی رتبه بندی در چنین شرایطی که ازذصحت و سلامت و عدالت کافی برخوردار باشد و خدایی هم عین ارتباط موضوعی به رتبه بندی داشته باشد صرفا معیارهای زیر می باشد و والسلام
اول _ سنوات خدمت تجربی
که پیامبر ص فرمودند التجربه فوق العلم
دوم _ مدرک تحصیلی مرتبط
سوم _ طراز علمی دانشگاه
چهارم رتبه های علمی و معدل دوره های تحصیلی
که معیارهای دقیق و تحت نظر اساتید تخصصی در چند سال برای شناسایی صلاحیت علمی فرد می باشند
والا تشویقی و ضمن خدمت و ... که برای المپیاد ورزشی و موارد دیگر خدایی در برخی موارد بی حساب و کتاب زیاد داده شده است.
خواهشا دبیران جدیدالاستخدام اینقدر دست و پا نزنند و با دادن پیام و فشار بخواهند سنوات این تجارب لرزنده را کم رنگ کنند باید که این عزیزان صبور باشند تا خود این جوانان نیز با گدر زمان و کسب تجربه بتوانند رتبه های بالاتر را کسب کنند


این بهترین و سالم ترین و دسترس ترین و سرعتی ترین راه برای وزارت آموزش و پرورش جهت تعیین رتبه بندی معلملن می باشد

مسئله ای که وجود دارد این است که
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اگربخوایم حق رودرنظرداشته باشیم وقتی قبولی فرهنگیان برای رشته انسانی به اندازه قبولی پزشکی برای تجربیا زحمت وسختی داره پس حقوق این دونباید فرقی باهم کنه
Iran (Islamic Republic of)
همکار
۱۷:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
لطفا مدرک ارشد را قبول کنید با هزینه ی زیاد و وقت زیاد وظلم به خانواده به دست آورده ام و در بدترین مناطق محروم خدمت کرده ام دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بازنشستکان فرهنگی رتبه بندی نشدن ما که بهترین دوران عمر وجوانی خود را به روستا می رفتیم به بجه های روست تدریس می کردیم وشبلنه روز در روستا می ماندیم محتی پنجشنبه وجمعه ها نمی توانستیم پیش خانواده برویم با این همه سختی هادرروستا ماندیم کنه آب داشت نه برق نه گازتا بجه ها روستا را با سواد کردیم حال چی شد که بیشترین زحمتها را ما کشیدیم شامل حال ما نشد حقوق زیر خط فقر همیشه گرفتیم تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
با سلام خدمت تمامی مردم عزیز ایران.
واقعا جای بدبختیه که مردم به جون هم افتادن و نشستن حساب و کتاب بقیه رو میکنن . بجای بی احترامی به همنوعان خود اگر هر کسی توی کار خودش تبحر داشته باشه وضع مملکت الان این نبود. اگر بازاری
توی معاملاتش حلال و حروم سرش میشد . اگر پرستار هنگام رسیدگی به بیماراش بین فقیر و ثروتمند تفاوت قاعل نمیشد.اگر قاضی با زیر میزی پرونده ها رو جابجا نمی‌کرد . اگر وکیل با گرفتن پول بیشتر امتیاز رو به طرف مقابل واگذار نمی‌کرد. اگر معلم بخاطر کم آوردن تو زندگیش بجای بالا بردن علمیش دست به مسافرکشی نمی‌زد.و اگر ....
چقدر به هم توهین کنیم؟ مشکلتون حل میشه؟ اگه معلم ریشه کن بشه همه چی درست میشه؟
من یه معلم هستم کوچیکه همه ملت ایران. ولی عزیزان این راهش نیست.یا علی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مدرسه ها رو جمع کنید،معلمهای امروزه هیچ اموزشی به بچه ها نمیدن همشون فکر حقوقن نه اموزش ،مدرسه رو برای کار مفید بگذارید ،معلمها از بس خوردن خوابیدن عادت کردن به حرف مفت زدن وپول بگیرین ،لطفا مدرسه ها رو جمع کنید نظرات خانوادها رو بپرسید همه ببینید چی میگن در مورد این شغل بی مصرف معلمی
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۸:۱۸ ۰۲ تير ۱۴۰۱
دوست غیر محترم... حقوق معلم اصلا تناسبی با سختی کار نداره.. آیین نامه ها معلم ها رو تبدیل کرده به مربی مهد کودک... و اصلا در نظام آموزشی مردودی دیگه وجود نداره.. معلم اصلا اختیاری توی کلاس نداره... و مدیر، اولیا و دانش آموزان شدن آقا بالاسره معلم ها.. معلومه در این شرایط معلم باید بچه داری کنه نه تدریس... ولی با این وجود معلم ها دارند فداکاری میکنن و از خودشون و زندگیشون مایه میگذارن... اینطور صحبت کردن صحیح نیست
در ضمن دولت داره با معلم ها آیین نامه بازی میکنه... وگرنه این آیین نامه روز اول معلوم بود... حالا هم عمدا یک چیزی تو آیین نامه گذاشتن که خیلی واضح خلاف قانونه تا دیوان عدالت اداری و مجلس آیین نامه رو رد کنه و بره این بازی کش پیدا کنه... از دولت انقلابی انتظار این بازی ها رو نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حقوق معلم ها فقط به اندازه ی هزینه ی نگهداری و مهد کودک فرزندان شماست، نه آموزش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
معلمی که می گوید سه ونیم ملیون میگیرم دروغش چیه تازه بنده یه بازنشسته اموزش وپرورش هستم دریافتی ام دوملیون وسیصد هزار تومان است پس از کسورات مگه تو می خواهی کنک کنی که می گویی دروغ میگید توداری توهین میکنی اگر معلم نبود که با مشقت وسختی به تو خواندن ونوشتن را یاد داد حال به جای قدر دانی از زحمات انها دروغگو خطابش کنی دور از انصاف و انسانیت نیست کاش قدردان بودی
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خدالعنت کنه کسانی را که درمورد معلم ها اینجورقضاوت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۷:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه این معلمعای بی مصرف رو. سه ماه تابستون تعطیل. عید نوروز بعلاوه ده روز قبلش تعطیل. پنج شنبه ها تعطیل. همیشه تعطیلن و کاری انجام نمیدن. وقتی هم که میرن سر کلاس تعطیلن و کاری انجام نمیدن. همون جزوه مزخرف قدیمی هر سالشونو دارن درس میدن. این بودجه رو بدین به کادر درمان. بازنشسته های کادر درمان که حقوقشون ناچیزه. چرا میدین به این مفت خورها؟
Iran (Islamic Republic of)
ذولفقار
۱۶:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
معلم نبود تو هم نبودی مفت خور
Iran (Islamic Republic of)
شمسی
۲۲:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
واقعا رتبه بندی تصویب شد .میشه معلمان سرزمین من نفسی از اطمینان خاطر برای اقتصاد خانواده ی خود بکشند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام. خانم یا اقایی که اینجا بر علیه معلم کامنت می گذارید اگر معلم بهت سواد یاد نمی داد اینجا نمی تونستی کامنت بگذاری و درباره ی چیزی که بهش علم نداری حرف ب زنی. اگر معلم کاری نمی کنه پس چطور بیشتر مردم با سواد شدند در مقایسه به چهل سال قبل همه با سوادند چرا مردم تعداد با سواداشون کم بود خب به همت و تلاش خودشون دندون پزشک و مهندس و دکتر و کارمند می شدند دیگه پس چرا با سواد نبودند. چرا تعداد با سواد ها کم بود.عید که همه تعطیلند.تا سیزدهم هم که ادارات تق و لقه برای تعطیلات تابستون توی شاگرد حاضری بعد از یکسال تحصیلی تابستان بیای درس بخوانی؟ به قول خودتون مختون می پوکه. خب معلم از این همه تکرار و تمرین مخش داغ نمیشه؟ دو ماه استراحت فکر نداشته باشه.از آزار و خسته کردن معلم چی عایدتون میشه؟ یک روز درس بده بعد بیا حرف بزن و اینجا کامنت بگذار. شما ها فکر می کنید معلم نشسته دو کتاب درس می ده این کار نیاز به ساعت ها مطالعه دارد. و الکی که نیست معلم شدن سواد و مهارت می خواد.زمان ما هم معلم مطالب درسی را بلد نبود.اما به لطف بودنش ما درس می خواندیم.و انگیزه بود.و بسیاری از مطالب را که می دانست راهنمایی می کرد.من دانش آموز سالها بعد باز هم تحقیق کردم و اطلاعاتم را بالا بردم.شما می خواهید معلم مطالب را بجود و در دهان دانش اموز بگذارد؟ دانش اموز باید بخواند و معلم در کنارش کمکش کند.معلم هم الان با توجه به پیشرفت دنیای تدریس باید خودش را به روز کند. شاید برخی در منطقه محروم درس خواندند و بدانند که معلم چند ساعت در راه بوده تا به بچه ها درس بدهد. معلمی که داره 3 تا 4 حقوق می گیره. حقش هست؟ کل حقوقش فقط هزینه ی رفت و آمدش باشد. خود تویی که داری حرف می زنی حاضری این کار را بکنی؟ نه
شب هایی که شما در خواب ناز بودی همین دانشجویی که معلم شده درس می خوانده که یک روز به شغل معلمی برسه. با زحمت رسیده. اگر بخواهید زحمات معلم را با بی انصافی در نظر بگیرید. شما خودت بگو چی کار کردی تا حالا گامی برای پیشرفت جامعه بر داشتی اصلا چه شغلی داری. اون روزی که معلم بهت درس می داد سر به هوا بودی فکر الان را می کردی
و اینکه اگر بخواهی اینطور حساب کنید یک نظامی چه می کند یک کارمند چه میکند و بقیه نشستند و مگس می پرانند. مگر کارگر چه می کند؟ مگر مغازه دار چه می کند؟ مگر یک تعویض رو غنی چه می کند و بقیه ی مشاغل چه می کنند؟؟؟ در حالی که همه زحمتکشند. و هر کس به نوع شغلی که دارد زحمت می کشد
همه کار می کنند اما حقشان برابر نیست.
در جامعه ای که به معلم بها ندهد شایسته پیشرفت نمی باشد. به جای شعار دادن علیه معلم بروید یک گوشه از امور مملکت را بگیرید که سقوط نکنیم
درد ما قطع ارتباط با دنیاست. من نه معلمم نه کارمند شغلم آزاد است و در آمدم شکر خدا
اما معلمان را دوست دارم. چون همین حساب و کتاب را آنان به من یاد دادند. معلمان عزیزم
Germany
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام خدمت هموطنان عزیز به نظر من به جای ایجاد تفرقه و عوا سر این که کی بیشتر بگیره و.... بهتر نیست هرکیهرراهکاریبه نظرش می رسه بگه در جامعه ما فقط مشکل آموزش وپرورش نییت مشکلات زیاد دیگه ای هم داریم اگر همه برای هر مشکلیبه جای دعوا نظر وراهکار بدهند چه بسا که راهکار مثلا شخص الف جرقه ای در ذهن شخص ب ایجاد کند و.... واین جرقه ها وایده ها روز به روز به کمک همدیکر تکمیل بشه وگره گشای مشکلات جامعه بشه چه بسا مشکلاتی که با همین ایده دادن ها وایجاد جرقه ها در گروه ها حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
عدنان
۱۱:۰۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ما همه مدرسه رفتیم و دیدیم معلم ها چه طورین حقشون نیست دو سال ک بیکار بودن حالا اونا رو هیچ سه ماه تابستون پنجشنبه جمععه ها هوای کثیف،تعطیلات عید...همش بیکارن ساعت کاری مدرسه هم مفید چهار ساعت هم کار نمیکنند در سال شش ماه هم کار نمیکنند من پرستارم پسر عموم هم معلم فیش حقوقی هامون تقریبا یکیه...به نظرتون این انصافه معلم ها در کل نیازمند هستند اما بعد از کارمند های دیگه هر کی خواست شماره میزارم فیش حقوقی بزاریم ببینم معلوم میشه معلم ها دروغ میگن یا بقیه
آخرین اخبار