افتتاح نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در سنندج

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در سنندج افتتاح شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در سنندج با حضور سید کمال حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین رسولی سرپرست اداره کل بهزیستی، شهریار رحیمی مدیریت امور شعب بانک صندوق کارآفرینی امید، محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی و جمعی از مسئولین استان کردستان با برپایی۲۳ غرفه مهارت محور کم سرمایه بر در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افتتاح شد.

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های خرد و ارزان همزمان با سراسر کشور نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برپا شد.

او با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی در راستای آشنایی عموم مردم با مهارت‌های رایگان و البته تخصصی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است، تاکید کرد: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضامن آینده شغلی و مالی فردی است که با عزمی راسخ در راستای اجرایی کردن آموزش‌های مهارتی دریافتی گام برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت محور که با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی دارند در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ترویج و گسترش فرهنگ مهارت با تاکید بر مشاغل ارزان و ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه و دستیابی به جهش مهارتی در راستای اشتغال مولد و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

احمدی در ادامه بیان کرد: کارآفرینان مهارت آموخته و مربیان حاضر در نمایشگاه به ارائه راهکار‌های راه‌اندازی کسب‌وکار‌های ارزان پرداخته و بازدیدکنندگان با روش‌های نوین کسب‌وکار آشنا خواهند شد.

او با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دو رسالت مهم دارد، نخست آموزش مهارتی نیروی بیکار فاقد مهارت به‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و دیگری ارتقای مهارت افراد شاغل به‌منظور افزایش بهره‌وری است که در همین راستا آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در راستای تحقق جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، ایفاء می‌کند به گونه‌ای که افزایش مهارت افراد می‌تواند منجر به کاهش میزان سرمایه اولیه جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار گردد.

 این نمایشگاه در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به نشانی: سنندج – شهرک زاگرس – خیابان پیر سالیار – خیابان آبشار از ۲۴ لغایت ۲۵ آذر ماه سالجاری از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۵ الی ۱۷ پذیرای عموم بازدید کنندگان است.

افتتاح نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در سنندج

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.