معدوم سازی ۳۰ هزار قطعه طیور گوشتی بر اثر بیماری نیوکاسل در لارستان

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان لارستان از معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ساغر رحیمی فرد کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان لارستان گفت: با درخواست مرغدار و همکاری اداره دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در منطقه اکیپ‌های عملیاتی شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی به محل مرغداری اعزام کرد که با همکاری مدیر واحد طیور معدوم شد.

او بیان کرد: این واحد که دارای ۳۰ هزارقطعه طیور گوشتی بود بعد از گزارش تلفات و نمونه گیری از سوی کارشناسان دامپزشکی و انجام آزمایشات لازم مشخص شد که واحد فوق در گیر بیماری نیوکاسل شده است و باید معدوم شود.

رحیمی فرد تصریح کرد: فارم فوق بیمه بوده و پرونده به مراکز بیمه‌ای ارجاع داده شده است.

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان لارستان در پایان از مرغداران درخواست کرد که  واکسیناسیون به موقع طیور را انجام داده و مسائل امنیت زیستی را رعایت کنند و فارم تولیدی خود را تحت پوشش بیمه قرار داده تا درصورت مواجهه با بیماری‌ها کمتر متضرر شوند.

یماری نیوکاسل بیماری ویروسی همراه با علائم تنفسی و نبود تعادل اندام‌های حرکتی در پرندگان و انتقال از طریق هوا و وسائل آلوده بوده و در صورتی که تلفات نامتعارف گزارش شود برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر فارم‌ها تنها راه کنترل آن معدوم سازی گله درگیر است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار