اوکراین به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

سفیر اوکراین در تل آویو آنچه در رسانه‌های عبری درباره به رسمیت شناختن پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از سوی کی‌یف آمده را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود ضمن رد اظهارات منتشر شده به نقل از او در رسانه‌های عبری زبان درباره اقدام کی‌یف در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «مساله قدس باید از طریق مذاکرات و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل حل شود.»

وی اعلام کرد که اوکراین از اقدامات جامعه جهانی برای برقراری صلح در خاورمیانه به شکلی که همه ملت‌ها بتوانند در کنار یکدیگر در صلح و امنیت زندگی کنند، حمایت می‌کند.

سفیر اوکراین در اراضی اشغالی درباره آنچه روزنامه تایمز آو اسرائیل از او نقل کرده بود، گفت: این روزنامه بخشی از صحبت‌های من را منعکس کرد، من گفته بودم «ممکن است» اوکراین سال آینده قدس را به عنوان تنها پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و شعبه‌ای از سفارت خود را در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین افتتاح کند.

با این حال وی اذعان کرد: «روابط تاریخی و فرهنگی مستحکمی میان دو طرف وجود دارند و این روابط طی چند سال اخیر شکوفا شدند و اوکراین به عنوان اقدام بعدی در حال بررسی امکان افتتاح یک دفتر دیپلماتیک در قدس برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و فنی است و همزمان سفارت اوکراین به فعالیت‌های خود در تل‌آویو ادامه می‌دهد.»

شبکه تلویزیونی آی ۲۴ رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) مدعی شد در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به اراضی اشغالی که به مناسبت سی‌اُمین سال روابط بین اسرائیل و اوکراین و همچنین افتتاح «مرکز نوآوری اوکراین» در قدس اشغالی صورت گرفت، این تصمیم اتخاذ شده است.

زلنسکی که خود یهودی است سعی داشته همواره روابط خود با رژیم صهیونیستی را حفظ کند. تل آویو نیز تلاش کرده تا بدون به خطر انداختن روابطش با مسکو، روابطش با اوکراین را که پس از مهاجرت ده‌ها هزار یهودی اوکراینی در دهه ۱۹۹۰ بیشتر شده، حفظ کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار