لزوم پیگیری جدی تزریق دُز سوم واکسن کرونا در گیلان

استاندار گیلان بر لزوم پیگیری جدی تزریق دُز سوم واکسن و کنترل مرز‌های استان برای مقابله با شیوع سویه جدید ویروس کرونا تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، از ایثارگری پزشکان و کادر درمان در ۲ سال گذشته تقدیر کرد و گفت: به سبب اقدامات موثر در مقابله با کرونا، امروز شاهد آبی شدن ۱۶ شهرستان استان هستیم و امیدواریم شهرستان رودبار نیز به زودی از وضعیت زرد خارج شود.

او با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت اماکن عمومی افزود: نباید با عادی انگاری نسبت به این ویروس، شاهد خیز دیگری از کرونا باشیم.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان از رسانه‌ها خواست به تنویر افکار عمومی در خصوص ضرورت تزریق دُز سوم واکسن به‌ویژه در گروه‌های پرخطر بپردازند.

عباسی به جایگاه ممتاز گیلان در واکسیناسیون دُزهای اول و دوم، بر لزوم واکسیناسیون دُز سوم با همت جهادی دوره‌های پیش اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه ایران هیچ کمبودی در تأمین واکسن کرونا ندارد.

او ادامه داد: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در کشور‌های همسایه، باید نسبت به کنترل مرز‌های استان گیلان، گرفتن تست از مسافران ورودی و قرنطینه مبتلایان در صورت مشاهده اقدام کرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به فعالیت واحد‌های آموزشی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: نظارت بر رعایت اصول بهداشتی همواره مورد توجه بازرسان و دستگاه‌های متولی امر باشد و در صورت مشاهده تخلف، گزارش آن به دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان ارسال شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

عباسی با اشاره به اینکه مردم فرهیخته گیلان به سبب پیشینه غنی فرهنگی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام دارند، تصریح کرد: اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا که در راستای حفظ سلامت عمومی است، باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در گیلان

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.