نوآوری سونی در فناوری ساخت دوربین های هوشمند

شرکت سونی اولین حسگر تصویر CMOS جهان را که از ۲ لایه ترانزیستور پیکسلی بهره می‌برد معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از sony-semicon؛ شرکت سونی یکی از تولیدکنندگان اصلی سنسور‌های دوربین در دنیا است و به همین دلیل گوشی‌های هوشمند این شرکت در زمینه عکاسی کیفیت منحصر به فرد و پیشرفته‌ای دارند.

در میان رقابت سطح بالا بین تولیدکنندگان دوربین برای کسب سهم بیشتری از این بازار، به تازگی سونی از یک نوآوری جدید رونمایی کرده است. این شرکت ژاپنی اخیراً اولین حسگر تصویر CMOS جهان را که از ۲ لایه ترانزیستور پیکسلی بهره می‌برد معرفی کرده است.

سونی می‌گوید این فناوری اجازه می‌دهد که سیگنال اشباع سنسور به مقدار دو برابر حالت کنونی افزایش یابد و به همین دلیل، دامنه داینامیک بالاتری را در تصویربرداری مهیا سازد. به گفته سونی انتقال ترانزیستور‌های پیکسلی به یک زیرلایه جداگانه، مکانی برای افزایش اندازه ترانزیستور‌ها را فراهم می‌کند.

نوآوری سونی در فناوری ساخت دوربین های هوشمند

سونی اضافه می‌کند این فناوری به پیکسل‌های سنسور مربوطه اجازه می‌دهد که عملکرد خود را حتی در ابعاد کوچک‌تر هم بهبود بخشد و از هدر رفت کیفیت، جلوگیری کند.

عملکرد این فناوری اینگونه است که در حالی که فتودیو‌ها و ترانزیستور‌های پیکسلی در یک زیرلایه جمع می‌شوند، این فناوری سونی اجازه می‌دهد که فتودیود‌ها و ترانزیستور‌های پیکسلی در زیرلایه‌های مجزایی تجمع یابند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار