نقش مهم و تاثیرگذار پلیس و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی  سیستان و بلوچستان گفت: خانواده، جامعه و مدرسه سه کانون مهمی هستند که باید فرصت رویش همه فضائل و تربیت افراد در آن آماده شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی  سیستان و بلوچستان با اشاره به نفقش مهم و تاثیر گذار پلیس و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: خانواده، جامعه و مدرسه سه کانون مهمی هستند که باید فرصت رویش همه فضائل و تربیت افراد در آن آماده شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی رحیمی" در جمع مدیران آموزش و پرورش ناحیه ۲ سیستان و بلوچستان، گفت: پلیس و آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی دارند.

وی به عرصه تغییرات در زندگی اجتماعی مردم اشاره کرد و گفت: رویکرد و گرایش به آموزش و بسط و توسعه مهارت‌های زندگی، از اصول اساسی برای مواجهه با شرایط نوین زندگی اجتماعی است.

ویزبا اشاره به اینکه امروزه شرایط تحصیل، کار، ازدواج، تفریح، مطالعه، خرید و فروش، مسافرت، تردد روزمره، برقراری ارتباط با دیگران، فعالیت‌های گروهی و... تحت تاثیر فناوری و تحولات فرهنگی و اجتماعی به شدت تغییر کرده اند، افزود: آموزش مهارت در هر یک از ابعاد از اولویت خاصی برخوردار است که مدرسه فرصت مناسبی برای ارائه آموزش و آگاه سازی می‌باشد.

وی گفت: با پیچیدگی جرایم و تغییر فرهنگ‌ها، پلیس نیز رویکرد اجتماعی و مشارکتی را در جامعه پیش گرفته و از کلیه پتانسیل‌های موجود در جامعه از جمله آموزش و پرورش در راستای تامین امنیت کمک می‌گیرد که در این میان نظام آموزش و پرورش نقش اساسی در این مشارکت دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس استان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از الگو‌های مهم رفتاری خود را معلمان قرار می‌دهند، تصریح کرد: آموزش و پرورش و معلمان با تربیت علمی و صحیح می‌توانند جوانان و نوجوانان منطقی، بدون خشونت و با رفتار‌های سالم را وارد جامعه کنند و در این صورت جامعه از لحاظ امنیت فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیشرفت محسوسی خواهد کرد.انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار