الحاق ناوشکن الوند به نیروی راهبردی ارتش در بندرعباس

با تلاش متخصصان کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش، ناوشکن الوند با نصب و ارتقای سامانه‌های دفاعی سطحی و زیرسطحی، به نداجا ملحق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ناخدا یکم خلبان محمد وکیلی فرمانده هوا دریا نداجا در مراسم الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن الوند، نخستین ناو محافظ‌ کلاس سام نیروی دریایی پس از 46 هزار نفر ساعت بهسازی و نوسازی کامل، بار دیگر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق شد.
 او گفت: امروز چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ نیز به توان رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.
ناو الوند در سال ۱۹۶۷ در کارخانه ووسپر تورنیکرافت انگلیس به سفارش ارتش ایران تولید شد و در ۱۹۷۱ به نیروی دریایی ایران پیوست.
این ناوچه در ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۱ با وارد شدن به کانال سوئز و حرکت به سمت سوریه برای شرکت در یک مانور مشترک خبرساز شده بود و بار دیگر با نوسازی و توسعه تجهیزات ناو الوند که با اتکای به دانش بومی صورت گرفته است، در خدمت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
صبح امروز با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، سه فروند بالگرد SH3D ، هواپیمای فرندشیپ F27 و هواناو(هاورکرافت BH7 ) هم ، پس از بازسازی و تعمیرات اساسی بار دیگر در خدمت سازمان رزم نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
درود