متخلف اراضی ملی اقلید به دوسال حبس تعزیری محکوم شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: بر اساس حکم قضایی صادره از دستگاه قضایی متخلف اراضی ملی شهرستان اقلید به دوسال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این متخلف بعد از اجرای حکم خلع ید اراضی ملی، مجددا اقدام به تصرف ۱۱ هکتار از این اراضی کرده بود که با تلاش به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی دستگیر و پس از طی فرایند دادرسی به ۲۴ ماه حبس محکوم و مجازات شد.  

او ضمن قدردانی از حمایت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید و عوامل دادگستری این شهرستان در راستای برخورد قاطعانه با متجاوزان به طبیعت و متصرفان اراضی ملی افزود: این مجازات در انتظار اشخاصی است که به انفال تجاوز کرده و در این مسیر ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و دستگاه قضایی با کسی تعارف نداشته و به شدت با خاطیان برخورد خواهند کرد.

باز پس گیری ۱۴ هکتار از اراضی ملی کوار

با حکم دستگاه قضایی ۱۴ هکتار از اراضی ملی تصرفی شهرستان کوار از دست متخلفان آزاد و به دولت بازگردانده شد.

محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار گفت: این حکم به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع صادر و بر اساس آن اراضی ملی پلاک ۲۴۵ بخش ۹ فارس  مشهور به مورد دراز این شهرستان از دست متصرفان آزاد شد.

او اظهار داشت: افراد متخلف با ایجاد مستحدثات غیر مجاز اقدام به  تصرف این اراضی کرده بودند که با همکاری عوامل پاسگاه انتظامی مرکزی شهرستان اراضی مذکور خلع ید و به حالت اولیه بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار با اشاره به تلاش شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد با متخلفان اراضی ملی از مردم خواست تا هرگونه تخریب و تصرف در این عرصه‌ها را به شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

اننهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار