ترامپ تحریم بازی‌های المپیک زمستانی پکن را محکوم کرد

رئیس جمهور سابق آمریکا، ضمن «وحشتناک» خواندن ایده تحریم بازی‌های المپیک زمستانی پکن، تحریم این مسابقات از سوی آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تحریم بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین را محکوم کرد. ترامپ ایده‌ی تحریم این بازی‌ها را «وحشتناک» خواند و چنین حرکت‌های سیاسی را موجب تخریب روحیه ورزشکاران دانست.

رئیس جمهور سابق آمریکا، در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز به تجربه آمریکا در تحریم بازی‌های المپیک ۱۹۸۰ اشاره و تصمیم جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت را وحشتناک توصیف کرد.

ترامپ تاکید کرد که تحریم این بازی‌ها نشان دهنده قدرت نیست و آمریکا را شبیه بازنده‌ها نشان می‌دهد. ترامپ در عین انتقاد از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اذعان کرد که رابطه خوبی با وی داشته است.

ترامپ در این برنامه تلویزیونی، به تحریم بازی‌های المپیک به رهبری آمریکا در سال ۱۹۸۰ نیز اشاره کرد. اتحاد جماهیر شوروی و نزدیکترین متحدانش در اقدامی تلافی جویانه، المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس را تحریم کردند.

قابل ذکر است، آمریکا با ادعای نقض حقوق بشر در چین، تصمیم به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن گرفت. در ادامه، چندین کشور از جمله انگلیس، کانادا و استرالیا نیز به پیروی از تصمیم واشنگتن دست به تحریم این بازی‌ها زدند. مسکو در واکنش به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن از سوی آمریکا‏، تاکید کرد المپیک باید از هرگونه سیاست بازی رها باشد. سئول نیز با تحریم این بازی‌ها مخالفت کرد و این اقدام را توهینی به چین تلقی کرد.

گفتنی است، بازی‌های المپیک زمستانی پکن قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار گردد. این رقابت‌ها از ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و در ۱ اسفندماه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار