کیک با طرح یلدا در صدر انتخاب های شب یلدا

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد شیرینی که مردم برای شب یلدا انتخاب می‌کنند کیک با طرح یلدا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا ناصری رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: عمده شیرینی که مردم برای شب یلدا خریداری می‌کنند کیک است که هم اکنون کیک مرغوب کیلویی ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

او گفت: البته کیک‌هایی را هم داریم که بر اساس نوع مواد به کار رفته در آن از جمله میزان موز، گردو و ... به صورت توافقی تعیین قیمت می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه شیرینی‌تر را نیز بعد از کیک پرفروش‌ترین محصول برای شب یلدا اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو شیرینی‌تر نیز حدود ۶۵ هزار تومان است.

ناصری افزود: قیمت هر کیلو شیرینی گردویی و نارگیلی هم حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه درباره تغییرات قیمت شیرینی نسبت به شب یلدای پارسال ادامه داد: نسبت به پارسال تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته ایم، در حالیکه قیمت مواد اولیه خیلی بیشتر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه فقط قیمت شکر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان در پارسال به ۱۴ هزار تومان رسیده، گفت: قیمت جعبه شیرینی هم به کیلویی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و سینی زیر کیک به کیلویی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: طبیعی است که هرچقدر قیمت کیک و شیرینی بالا برود فروش قنادی‌ها هم کمتر خواهد شد و به زیان آن‌ها است، اما این واحد‌ها هم مجبورند حداقل هزینه تمام شده پخت شیرینی خود را جبران کنند.

ناصری با بیان اینکه مردم خرید شیرینی شب یلدا را معمولا یک یا دو روز زودتر انجام می‌دهند، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم بعید است امسال فروش چندانی مانند سال‌های گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.