سهم ۲۹ میلیارد تومانی کرمانشاهیان از مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه از سهم ۲۹ میلیارد تومانی کرمانشاهیان از مشاغل خانگی طی امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل بوده و علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بر توسعه اجتماعی تأثیر مثبت گذاشته است.

او گفت : به لحاظ قانونی و با استناد از اصول ۱۹ و ۹۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز ۲۰ ساله قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ به تصویب شورای اسلامی رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از جمله سیاست‌های اشتغال‌زایی کشور بوده و این برنامه هر ساله از طریق صدور مجوز‌ها و حمایت‌های قانونی و مالی تداوم یافته است.

عزیزی افزود: مشاغل خانگی بسیار متنوع بوده و می‌توان از این مشاغل در زمینه‌های صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری، شیلات، فعالیت‌های تولیدی صنعتی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کسب و کار‌های گرایش فناوری اطلاعات یاد و این مشاغل را در ۳۲۳ رشته دسته بندی کرد.

او با اشاره به سهم کرمانشاه از مشاغل خانگی، بیان کرد: سهم کرمانشاه از مشاغل خانگی ۵۳.۵ درصد به مبلغ ۲۹ میلیارد تومان در امسال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طبق آئین‌نامه اجرایی اولیه این طرح، صدور مجوز و نظارت بر اجرای طرح بر عهده دستگاه‌های اجرایی شامل ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد است.

عزیزی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی و پس از بررسی و تأیید توسط دستگاه اجرایی و با تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مجوز خود را دریافت کنند.

او افزود: صدور مجوز مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیکی بوده و متقاضیان می‌توانند پس گذراندن راه‌های گفته شده در صورت نیاز به تسهیلات می‌توانند تسهیلات حمایتی دریافت کرده و به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

عزیزی افزود: قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۰ اجرایی و تاکنون ۳۲ هزار و ۹۶۷ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان در استان کرمانشاه صادر گردیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.