در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مطرح شد؛

پیگیری حل مشکل دیوار کشی گلخانه‌ها

مدیر اجرایی جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت گفت: مقرر شده حداکثر ظرف یک ماه با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله وزارت جهاد و اتاق ایران مشکلات دیوار کشی گلخانه ها رفع شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،محسن عامری مدیر اجرایی جلسه بخش خصوصی و دولت گفت: پیش نویس جلسه اول شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در رابطه با معافیت مالیاتی نرخ ارز حاصل از صادرات بود که به تصویب دبیر خانه و وزیر اقتصاد رسید.

او ادامه داد: در رابطه با پیش نویس دستورالعمل مذکور در تبصره ۴ ماده ۴ آیین نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تاسیسات خارج از حریم شهرها و محدوده های روستاها مصوب ۱۳۹۹ که در حال حاضر توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه شده که باید حداکثر ظرف یک ماه با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی و اتاق ایران مشکلات دیوار کشی گلخانه ها رفع شود. در این راستا نظر دبیر خانه و وزیر اقتصاد مبنی بر تسهیل گری مشکل دیوار کشی گلخانه ها از طریق صحبت با وزرای راه و کشاورزی است.

عامری در رابطه با مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: طبق تبصره ۴ ماده یک تغییر کاربری اراضی خارج از شهر و شهرک ممنوع است، اما زمانی که این قانون به تصویب رسید روستا‌های دارای طرح هادی را نیز شامل می‌شد، در حالی که روستا‌های طرح هادی جزو این طرح نبودند.

او ادامه داد: در جلسات کارگروهی نمایندگان وزارت جهاد گفتند که کشت‌های گلخانه‌ای از مصادیق فعالیت کشاورزی است بنابراین جزو تغییر کاربری محسوب نمی‌شود اما شورای نگهبان ایرادی به این امر وارد می‌کند.

این مقام مسئول افزود: در این راستا یک ماده قانونی مطرح شده، اما تصویب صورت نگرفته است . قانون قبلی به دلیل اینکه شامل روستا‌های هادی است، باعث کاهش احداث گلخانه‌ها شده که در این راستا با نظر وزیر اقتصاد و دبیرخانه شورای گفتگو،  رفع این مشکل با استفاده از مطرح کردن  موضوع با کمسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار