سازمان جهانی بهداشت:

اُمیکرون سریعترین شیوع را در میان سویه‌های کرونا دارد

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در هشداری اعلام کرد که سویه جدید کرونا سریعترین سرعت انتشار را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره آنکه سرعت انتقال سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» سریعتر از سویه‌های قبلی است، اعلام کرد که این سویه بر افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز تاثیرگذار است.

«تدروس ادهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شواهد قابل توجهی داریم که سویه جدید کرونا بر افراد واکسینه شده و افرادی که از کرونا بهبود یافته‌اند نیز اثر می‌کند. سرعت گسترش و شیوع این سویه از تمامی سویه‌های قبلی بیشتر است.»

ادهانوم در نشست خبری امروز (دوشنبه) در ژنو گفت: «سویه اُمیکرون از دلتا نیز سریعتر گسترش می‌یابد و مسئله مهم این است که این سویه افراد واکسینه شده و بهبود یافته را نیز درگیر می‌کند.»

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین‌بار در آفریقای جنوبی دیده شد و تاکنون کشور‌های زیادی با آن درگیر شده‌اند.

به طور مثال، به دنبال گسترش شیوع سویه اُمیکرون در انگلیس و همزمان با افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان و کمبود کارکنان بخش بهداشت و درمان، «صادق خان» شهردار لندن روز گذشته را روز وقوع «حادثه بزرگ» اعلام کرد.

شب گذشته نیز «فرانسیس کالینز» مدیر موسسه ملی بهداشت آمریکا در هشداری اعلام کرد که اگر دولت آمریکا نسبت به شیوع کرونا عاقلانه عمل نکند، سویه اُمیکرون می‌تواند تعداد مبتلایان روزانه را به ۱ میلیون نفر برساند.

«آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید نیز پیش از آن اعلام کرد بود که مقامات بهداشتی آمریکا انتظار وقوع جهشی با این حجم را نداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار