بدهی ۱۴۳ میلیارد تومانی دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تا پایان سال مالی دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۴۳ میلیارد تومان بدهی خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجدالدین نجفی، معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان در نشست مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان که با حضور سیدعلی میرمحمدی میبدی، سرپرست دانشگاه برگزار شد، بر مشکلات مالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: بحران مالی بسیار سنگینی دانشگاه صنعتی اصفهان را دربرگرفته است.

نجفی گفت: حدود ۳۱ میلیارد تومان تعهدات مالی ما باید از منابع رسمی و داخلی سند می‌خورد که هنوز انجام نشده و لازم است که منابع مالی این مبالغ تا پایان سال تأمین شود.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تا پایان امسال  و با سررسید شدن سایر تعهدات الزام آور و غیرقابل توقف که ما به آن پایبندیم حدود ۱۴۳ میلیارد تومان بدهی خواهیم داشت و این درحالی است که اگر تعهدات دولت عملیاتی شود و جابه جایی‌های انجام شده در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی به جای خود بازگردد، با این اوصاف احتمالاً بدهی سال بعد دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان این که در حداقل مقدار نقدینگی قرارداریم، گفت: به دلیل بدهی‌های سنگین به مجموعه‌های مختلف انجام بسیاری از تکالیف قانونی نیز میّسر نیست و برای حل این مشکل بجز پیگیری بودجه، درحال پیگیری منابع درآمدی جدید هستیم.

نجفی، عامل این اتفاق را عدم یکپارچگی بودجه ریزی در دانشگاه دانست و گفت: در حوزه مالی دانشگاه به دنبال بودجه ریزی عملیاتی غیرمتمرکز هستیم. ازجمله بودجه ریزی مبتنی بر محصولات دانشگاه اعم از محصولات پژوهشی، فناوری و... است.

وی با ابراز قدردانی از همراهی مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان، بر همدلی بیش از پیش جهت گذار از این دوران تأکید کرد.

در این نشست مهندس محسن محمدی، مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به ارائه گزارشی درخصوص طرح‌های عمرانی نیمه کاره، مشکلات این حوزه، معوقات و بدهی‌ها در حوزه عمرانی دانشگاه پرداخت.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار