پرداخت حقوق مدیر به شرط ثبت اطلاعات کارکنان/ مدیران ۶ دستگاه حقوق نگرفتند

پانزده روز از مهلت قانونی ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌های دولتی در سامانه پاکنا گذشت و مدیران ۶ دستگاه به دلیل تکمیل نکردن این اطلاعات این ماه حقوق نگرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، پانزدهم آذرماه را آخرین مهلت برای درج اطلاعات کارکنان دستگاه‌های دولتی اعلام کرده بود. البته مهلتی که این نهاد اعلام کرد به این معنی نبود که سامانه پاکنا متوقف یا بسته می‌شود، اما جدیت این نهاد برای اخذ اطلاعات را بیان می‌کند.

یازدهم آذرماه و قبل از پایان مهلت قانونی، جدولی منتشر شده که نشان داد ۲۱ دستگاه کشور هیچ اطلاعاتی را به سامانه ارائه نکردند. وزارت نفت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بانک مرکزی و چندین دستگاه دیگر از جمله این موارد بودند.

حالا پانزده روز از این اولتیماتوم می‌گذرد و اطلاعات مختلفی درباره این سامانه و موارد بارگذاری شده در آن منتشر می‌شود. اطلاعاتی که علاوه بر تجمیع اطلاعات به پایش میزان دریافتی‌ها نیز اشاره می‌کند.

عرب اسدی، معاون منابع انسانی سازمان اداری و استخدامی با انتشار جدولی سقف و کف حقوق‌های ثبت شده در سامانه پاکنا را اعلام می‌کند.

او می‌گوید: به علت اینکه اطلاعات دائم در حال تکمیل است تغییر اعداد و ارقام طبیعی است، اما میزان سقف و کف حقوق ثبت شده، از ۳ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

عرب اسدی همچنین تصریح کرد: هر چند تعداد افرادی که حقوق‌های خارج از قانون دریافت کرده اند زیاد نیست، اما بازهم جای تامل دارد.

موضوعی که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم به آن تاکید داشته و پس از افشای چند فیش حقوقی نجومی که منجر به برکناری صاحبان آن فیش‌های حقوقی هم شده بود، می‌گوید: حقوق حدی دارد و باید مشخص شود چه کسی در چه مقامی چه میزان حقوق و مزایا دریافت می‌کند و اگر این عدد بیش از چارچوب است بر چه مبنایی به این حجم رسیده است.

اما سوال اینجاست که سقف و کف حقوق دریافتی توسط مدیران باید چقدر باشد، این را مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان می‌کند.

او می‌گوید: وظیفه ما این است که برای همه اقشار جامعه به خصوص کارمندان تدابیری بیندیشیم لذا مبلغ چهار و نیم میلیون حداقل حقوق در سال ۱۴۰۱ است یعنی ۳۰ درصد رشد در پایه حقوق خواهیم داشت. هر چه میزان حقوق بالا می‌رود میزان رشد آن نسبت به سال قبل کمتر می‌شود و به این صورت می‌توانیم به عدالت نزدیک شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با به هم ریختگی در حقوق مواجه هستیم به تعداد زیاد در سازمان‌ها و شرکت‌ها حقوق‌های بالایی پرداخت می‌شود، امسال این سقف ۳۳ میلیون تومان و برای سال آینده ۳۷ میلیون خواهد بود.

میرکاظمی اظهار کرد: بی‌عدالتی محض در خصوص حقوق حاکم است، باید به سمتی برویم که کسانی که حقوقشان پایین است بتوانند معیشتشان را تامین کنند.

حالا آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد دستگاه‌های ستادی که همکاری نداشتند از ۲۲ دستگاه به ۶ دستگاه تقلیل یافته است. یعنی از این بین ۱۵ دستگاه اطلاعاتشان را بارگذاری کرده اند.

به سراغ وزارت نفت که بیشترین سر و صدا را در روند ثبت اطلاعات کارکنان ایجاد کرد می‌رویم.

علی مددی، معاون منابع انسانی وزارت نفت در تاریخ ۱۴ آذرماه می‌گوید: آماده ارائه اطلاعات هستیم، اما سازمان اداری و استخدامی باید دسترسی خاصی برای ما باز کند.

سالاری، معاون وزیر نفت در این باره از درج نامه‌ای به نهاد‌های زیر مجموعه وزارت نفت برای همکاری با پاکنا خبر می‌دهد و از طرفی هم خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، از نبود مانع برای ثبت اطلاعات در سامانه پاکنا خبر می‌دهد.

این موضوع را از چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز نیز جویا شدیم که او از اعطای دسترسی‌ها به وزارت نفت و درج اطلاعات در سامانه خبر می‌دهد.

برای بررسی بیشتر سراغ سازمان اداری و استخدامی می‌رویم. علیرضا مهدی‌نیا، دبیر سامانه‌ی ثبت حقوق و مزایا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۹۰ درصد دستگاه‌های ستادی اطلاعاتشان را بالای ۵۰ درصد وارد کرده اند، اما ستاد‌های استانی و شهرداری‌ها اطلاعاتشان را وارد نکرده اند.

وی گفت: دستگاه‌هایی نظیر بانک مرکزی و وزارت نفت اطلاعاتشان را تا ۳۰ آذر وارد نکرده اند، اما وزارت نفت روز گذشته اولین اطلاعاتش را بارگذاری کرده است. بانک مرکزی هم اطلاعاتش در حال تکمیل است، اما چون از موعد قانون گذشته ایم اطلاعات جدید ماه بعد برای آن‌ها درصدگیری می‌شود.

لازم به ذکر است دستگاه‌هایی که اطلاعاتشان بارگذاری نشده مدیران ارشد آن‌ها حقوق نمی‌گیرند. این یعنی پیامک حقوق این ماه برای مدیران ارشد ۶ نهاد رسمی ارسال نخواهد شد و اگر این رویه ادامه داشته باشد تا تکمیل اطلاعات ،حقوق برای آن‌ها واریز نمی‌شود.

سامانه پاکنا در پس شفافیت در پرداختی ها، در پی برقراری عدالت در پرداخت‌ها نیز است. ماده ۲۹ برنامه ششم و تبصره ۲۰ لایحه بودجه خواستار اجرای این قانون هستند تا اطلاعات کارکنان دولت و نهادهای حاکمیتی به صورت یکپارچه تجمیع قابل رصد و پایش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند پست
۲۰:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
چرا سامانه واحدی جهت پرداخت حقوق کارمندان وجود ندارد ؟؟؟؟؟!!!!
چرا نظام هماهنگ و همسان سازی حقوق ها اجرایی نمی شود ؟؟؟؟!!!
چرا عدالت اجرا نمی شود ؟؟؟؟!!!
اصلا چرا حقوق نجومی پرداخت می شود حتی اگر یک نفر هم چنین حقوقی را گرفته باشد ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
قابل توجه مسئولین
کارمند آن اداره جمع شدن و دونگی حقوق مدیر بیشتر از قبل پرداخت کردند
خدایا فقط خودت
Germany
ناشناس
۰۵:۰۸ ۰۴ دی ۱۴۰۰
آقااین پیاما را کسی هست بخونه حقوق ما بازنشتگان چی میشه که امروز ۴ دی حقوق آذر واریز نشده بخدا قسط داربم خرج داریم بچه داریم چرا حقوق واریز نکردین ما چه گناهی داریم آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ثبت حقوق ها درسامانه پاکنا اقدام عالیست باید تمام حقوق مزایا دراین سامانه ثبت شود امیدوارم به تحقق عدالت ختم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
اینها همون ۶ دستگاهی هستن که مرکز حقوقهای نجومی هستن انقدر گند زدن که خودشون هم شرمشان می شد افشا کنند خدایا کی جوابگوی این بیرعدالتی در اینذکشوره
Iran (Islamic Republic of)
ب مقدم
۰۷:۳۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
با سلام به جناب رییسی و وزرا ثابت کردین که با نجومی بگیران رودربایسی ندارید خدا خیرتان دهد ، واما در پرداخت حقوق و مزایا پرسنل بانگهای دولتی الانم تافته جدا بافته اند مثلا مستعمری بگیر همسر کارمند بانگ الان دختر طلاق گرفته او هم حقوق پدرش دریافت به اضافه در هر مناسبتی هدیه هم میگی رند از چه محلی ایا کارکنان بانگها تافته جدا بافته اند ؟ که با پول مردم بازی میکنند و برای وام دادم بخود مردم اینهمه اوراق و ضامن میگیرند جناب رییسی کمی هم به دریافت حقوق و مستعمری و پاداش و هدیای مناسبتی بانگها توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد راسخ
۲۳:۵۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
۲روزازماه گذشته هنوزحقوق نگرفته ایم یعنی این رانمیفهمندکه بایداجاره خانه پرداخت کنیم چندجابدهی داریم بایدپرداخت کنیم.شماخودتان رابابنده باامثال بنده مقایسه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
در شرکت های گاز
نفرات رسمی تمام حجم کار خودشون رو به نفرات پیمانکار واگذار کردن
و همچنین با تصمیم گیری ها و برخورد های سلیقه ای نفرات پیمانکار رو آزاد میدن
آخرش هم حقوق اون کجا و این کجا
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر تامین اجتماعی
۱۳:۴۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
با سلام و احترام
جناب آقای رئیس‌جمهور رئیسی خیلی ممنون آز قرص و محکم ايستادن در مقابل کلان بگیران حقوق ممنونم آز جديت شما سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دوست و همسایه من کارمند رسمی اداره برقه ، یک روز که باهاش درد و دل می کردم درباره مشکلات خودم و نیرهای شرکتی ، گفت : اتفاقا در اتاقی که ما هستیم نیروهای

شرکتی که تمام بدبختی ها ( کارهای تخصصی ، فنی و سخت ) بر دوش اونهاست هم هستند و صبح ها که بعنوان تغذیه برای ما شیر میارن اونها هم هستند و نظاره می کنند

من از تمام کسانی که دارند این مطلب رو می خونن ، خواهش می کنم بگن آیا این مسلمانیه ؟ آیا این انسانیته ؟ این چیه ؟

بخدا خجالت داره ، مسؤلین این کشور کجا هستند ؟؟؟ بخدا روز جزا باید پاسخگو باشند .

اللهم عجل لولیک الفرج .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خداوکیلی دست بانیش درد نکند بعضیها با این حقوقهای نجومی خون بقیه را غیر مستقیم در شیشه کرده اند چرا قیمتها در بالاشهر و پایین شهر باید متغیر باشد پیار پیاز است .
خواهشند عدالت را برقرار فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حقجو
۱۳:۱۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم
نجومی بگیرها یک مشت دزد بیت المال هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بهترین کار برای رفع این مشکل افزایش حقوق فرهنگیان عزیز است .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
واقعا دولت خجالت نمیکشه حقوق کارمندان را هنوز نریخته ؟؟؟؟ شب یلدا که گذشت اه و نفرین ش میمونه برای خودشون متاسفم

مردم شب یلدا نداشتن؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اینقدر برای جذابیت موضوع گیر به کارکنان نفت ندید. در اوج تحریم ها و نامردی ها، این کارکنان نفت هستند که از حق خودشون و زن و بچه شون زدن رفتند وسط دریا دارند نفت و گاز تولید میکنند تا شما در زمستان احساس سرما نکنید.عوض تشکر کردن و ارج نهادن به آنها که در اوج تحریم ها با حداقل امکانات کار میکنند چطوری خواسته یا ناخواسته دارید میرنجوریدشون. بخدا اگه بتونید در اون شرایط سخت دو روز دوام بیاورید وسط دریا. انتظار نباید داشته باشید نفر که با جون ش داره بازی میکنه و اونجا میره با همه ی اقشاری که در شرایط عالی هستند یکسان دریافتی داشته باشند. این از عدالت خارج هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
عجب حرف مفتی
Iran (Islamic Republic of)
باور
۱۶:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
عجب حقوق نجومی میگرن میخوای کارم انجام ندن وظیفشون دارن انجام میدم ملت خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
اونهای که رفتند وسط دریا نیروهای حجمی و کارگران بیچاره قراردادی هستندکه همیشه مظلوم هستند شما احتمالا" در اتاقهای بزگ لاکچری و قسمتهای اداری نشستید و حقوق نجومی میگیرید و کیف میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
از این حقوق های نجومي به دیگران هم بدید، دریا که سهله، تا کره مریخ هم می رن نفت پیدا می کنن. همه ی کارها سختی داره و این دلیل نمی شه که شما حقوق نجومی بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بیشترین حقوق و مزایا رو کارکنان نفتی و پتروشیمی دارند.
خیلیهاشون شبفت کاریشون جوریه که دو هفته کار می کنند و یه هفته استراحت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
مرتیکه ساکت .℅℅℅℅℅℅
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۰:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
احسنت بسیار تدبیر خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کسی که می ترسه بگه چقدر حقوق میگیره آیا میشه شک کنیم که حقوقش حرام هست یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
خیلیا بیکارن. اینایی که حقوق نجومی میگیرن رو اخراج کنید از این بیکارا استخدام کنید با ده میلیون حقوق بهترین کار هم انجام میدن. با این حقوق ها میشه تعدادی از بیکارا رو استخدام کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اینهایی که حقوق نجومی میگیرن اولش مخلص و برادر و خدمتگزار مردم بودن و مثل شما در راه خدا به حداقل راضی بودن ولی کم کم شدن اژدها. باید ظرفیت داشت و عوض نشد وگرنه ادعا رو همه میتونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
۸۰ درصد نفتی‌ها زیر ۱۰حقوق می‌گیرن حقوق کسان دیگر می‌گیرن از نهاده از وزیر خواهش میکنم تمام نفتی را حقوق اعلام کنن تا تهمته ازبی برن تنها سازمانی هستیم نه فروشگاه داریم نه رفاه محمود آباد نفت ارگانهای دیگر استفاده میکنن اسمش مال نفتیهاستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
یعنی چه فرقی یکی 200 میلیون یکی زیر 8 میلیون مگه بالاتر از مدرک دکترا وشغل مدیریت 30 سال سابقه کار چرا این همه تفاوت حقوق چه عدلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کی میشه حقوق بازنشستگان بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
وقتی بودجه در دولت قبل سال به سال بیشتر می شد معلوم بود نجومی بگیران در حال افزایش است .بخصوص در شرکت نفت و بانک مرکزی .اولی فکر می کند پول نفت مال آنهاست ودومی چون چاپ پول زیر دست آنهاست مجازند هر چقدر خواستند بردارند .بدی اینکار این است که خلافکارهای بانک مرکزی حامی دارند خدا رحم کند که منبعد چه میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام شرکت نفت از دم مدیرانش دزد شدن و خیلی پررو و بی پروا تا جایی که حقوق به فرزندان و فامیل و اشناهی خود میدهند درصورتی که هیچوقت به محل کار نرفته اند . به جرات میگم اینقد با پیمانکارا زدو بند دارن که هیچوقت نصف حقوق کارگرو پرداخت نکردن اگه اینا اومدن ثبت اطلاعات کنن من اسمممو عوض میکنم
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۱۰:۴۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
عزیز با ادب باش حقوق من نفتی سه ساله تابلو شده درسایت هست حقوق معلمان درهفته یک ساعت درس وحقوق مخابرات گمرگ دارایی چند برابر نفتی‌ها ست درنفت آیتمی بنام بخور بخوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مدیران شهرداری تهران فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
نوبت عمل رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
به امید روزی که شفافیت در همه جای این مملکت به خوبی اجرا شود
۴۰ سال گذشت ولی هنوز نتونستن یه اطلاع کافی از وضع وزارت خانه نفت پیدا کنند . این برازنده مملکت ما نیست ، اگر سرمایه ای هست متعلق به تمام آحاد یک ملت هستش حالا از هر نوع زبان و دینی که هست ، این مسئله باید یک بار برای همیشه حل بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
باید اخراج می شدند که اینقدر بی خیال و بی ضابطه نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
اینا خیلی پوس کلفتن خیلی براشون سود داره فقط دارن دزدی میکنن کجا میان اطلاعات ثبت کنن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۴۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
یکی از دلایل که رئیس امور استخدامی مخالف حذف پیمانکار میباشد همکاری با دزدان ورانت وپولی که دیگه در سامانه نیست باور کنید هزینه پیمانکاری ده برابر بیشتر تا حذف پیمانکار پیمانکار غده سرطانی که باید حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۳۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چطور میشه سازمانی که پاکنا ثبت اطلاعات نکرده به کارکنان حقوق دادن ولی به مدیران ندادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کار بسیار به جایی کردن. کارمندا نباید فدای بی عرضگی روسا بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
۲۱ دستگاه کشور هیچ اطلاعاتی را به سامانه ارائه نکردند. وزارت نفت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بانک مرکزی و چندین دستگاه دیگر از جمله این موارد بودند... ق.ه محتر قضایه جز اینها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
درد دارد اموزش و مرورش بدبخت
نفت نمی گوید زور دارد بانک و بیمه نمی گویند چون 100 میلیونی میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
کار بسیار به جایی هست لطفا برای کارگران هم این قانون را اعمال بفرماییدمدیرانی هستند در صنعت که نجومی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آیاواقعاکسی یا کسانی که تواین اوضاع ۲۰۰میلیون حقوق گرفته اند میشه اسمشونومسلمان گذاشت؟
Iran (Islamic Republic of)
Xx
۰۸:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مدیران برخی دستگاهها اطلاعات افرادی که از اون دستگاه بطرق مختلف حقوق میگیرند رو وارد سامانه نمیکنن بهشون ه میگیم میگن شاملش نمیشین در صورتیکه توی بخشنامه ذکر شده لطفا برای این موارد هم بصورت جدی رسیدگی کنید برای هر دستگاه ناظری از تهران بفرستید تا رسیدگی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
یه فکری هم به حال اونایی که حقوق نمیگیرند بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
یک عده تحصیل کرده در به در کارهستن یک عده انسان خاص تو این مملکت اسمشون رو گذاشتن مدیرکه معلوم نیست چه کار خاصی انجام میدن که باید حقوق ۲۰۰میلیونی بگیرن.عدالت اجتماعی کجاست.همسطح سازی حقوق باز نشستگان بیچاره فقیر کجاست برای جای که باید بوجه باید هزینه کنیم مجلسیها میگن نداریم برای نور چشمیها میلیاردی خرج میشه به این میگن عدالت
آخرین اخبار