دانش آموزان مناطق زلزله زده اندیکا صاحب مدرسه می‌شوند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۱۱ مدرسه کانکسی به مناطق زلزله‌زده صعب‌العبور اندیکا منتقل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در پی زلزله اندیکا، ۶۰ مدرسه در اندیکا و ۲۴ مدرسه در ایذه آسیب دیدند. در خصوص بازسازی مدارس ایذه با توجه به اینکه اعتبارت هنوز ابلاغ نشده است، اقدامی نشده است، اما برای مدارس اندیکا، ۲ میلیارد تومان از طرف بنیاد برکت ابلاغ شد که برای ۵۰ مدرسه تعمیراتی است.

او افزود: تعمیر حدود ۴۰ مدرسه آغاز شده و پیشرفت کار بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است و تعمیرات برخی مدارس نیز کامل شده است. تعمیر و تجهیز ۱۰ مدرسه نیز به تازگی آغاز شده است.

 قربانی اضافه کرد: برای مدارس احداثی ۱۱ کانکس خریداری شده و آماده ارسال هستند، اما حمل این کانکس‌ها به محل با مشکل مواجه است، زیرا مناطق، صعب‌العبور هستند و برای جابه‌جایی کانکس‌ها به بالگرد نیاز است. در این خصوص به هلال احمر و استانداری درخواست داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: هفت نقطه از مناطق زلزله‌زده جاده ندارند و به ۱۱ کانکس نیاز دارند. کانکس‌ها تهیه شده‌اند و آمادگی انتقال وجود دارد، اما باید با بالگرد به مناطق منتقل شوند. اگر امکان وجود داشته باشد و ارتش یا هلال احمر داوطلب شوند، مشکل این مدارس نیز حل خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ساخت سه مدرسه احداثی نیز که در منطقه امکان دسترسی به جاده وجود داشت، آغاز شده است و برای مناطق صعب‌العبور کانکس تهیه شده است. دو بار نیز به این مناطق تجهیزات ارسال شد.

او گفت: ستاد مدیریت بحران خوزستان در خصوص مدارس ۴۴ میلیارد تومان اعلام خسارت کرد، اما هنوز ابلاغ اعتبار نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.