بالا بودن نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت در استان کمی بالای ۱۰درصد بوده و به علت ازدواج‌های فامیلی زیاد،بالاتر از نرخ میانگین کشوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید عباس تقی زاده معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود ۲۳ هزار تن معلول خفیف، متوسط و شدید در سطح استان شناسایی شده اما چون ممکن است تعدادی به ما مراجعه نکرده باشند آمار واقعی بالاتر از این میزان است.

او اظهارکرد: عوامل معلولیت در استان با مشکلات ژنتیکی، مادرزادی، تصادفات، اتفاقات و حوادث و سایر بیماری‌های منجر به معلولیت عنوان کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: بیشتر معلولیت کهگیلویه و بویراحمد جسمی و حرکتی و از نوع متوسط است.

تقی زاده در خصوص پیشگیری از معلولیت در استان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج، تقویت زیرساخت‌ها و راه ها، ارتقای سطح کیفی خودروها، بالا بردن فرهنگ رانندگی، ارتقای سطح بهداشت در جهت کاهش بیماری ها می تواند در پیشگیری از معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.

او ادامه داد: مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد بیشترین معلولیت را دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بیان کرد: سازمان بهزیستی توان تامین همه نیازهای معلولان را ندارد و نیازمند کمک نیکوکاران و خیرین و افراد دارای بضاعت مالی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.