لزوم ثبت کالا‌های خریداری شده در سامانه تجارت

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی اصفهان گفت: واحد‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی باید نسبت به ثبت کد ملی خریداران در سامانه تجارت اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد جواد روغنی عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی اصفهان گفت: در سامانه تجارت هر کالا یک شناسه و کد رهگیری دارد و مصرف‌کننده در زمان خرید آن کالا، با ارائه کد ملی، فاکتور و تاریخ خرید را خود در این سامانه ثبت می‌کند.

وی گفت: واحد‌هایی که عرضه‌کننده لوازم خانگی هستند باید نسبت به ثبت کد ملی خریداران محصولات لوازم خانگی در سطح عرضه توسط نمایندگی‌ها و توزیع‌کنندگان اعم از عمده‌فروشی و خرده‌فروشی اقدام کنند و آن‌ها را در سامانه تجارت درج کنند.

وی گفت: در سامانه تجارت هر کالایی یک شناسه و کد رهگیری دارد و مصرف‌کننده در زمان خرید آن کالا، با ارائه کد ملی خود، فاکتور و تاریخ خرید خود را در این سامانه ثبت می‌کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی اصفهان با اشاره به اهداف اجرای ثبت کد ملی خریداران لوازم خانگی گفت: هدف از اجرای این طرح رصد واردات، تولید و شناسایی کالای قاچاق و تقلبی است.

به گفته روغنی با اجرای چنین طرحی خریداران از طریق شماره‌گیری کد دستوری می‌توانند از اصالت کالای خود مطمئن شوند.

وی گفت: به همین دلیل خریداران برای کسب اطمینان از اصالت کالا‌های لوازم خانگی با ثبت کد درج شده روی دستگاه در کد دستوری #۷۷۷۷*۴* از اصالت دستگاه مطلع می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.