اتحادیه عرب:

تمامیت ارضی سوریه قابل معامله نیست

اتحادیه عرب در واکنش به تصمیم جدید رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک‌سازی، جولان اشغالی را متعلق به سوریه و تل آویو را عامل برهم‌زننده صلح اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، اتحادیه عرب به ریاست «احمد ابو الغیط» در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه با هدف «دوبرابر کردن جمعیت یهودی آن در سال‌های آینده» را محکوم کرد.

ابو الغیط در این خصوص گفت: طرح‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی است که جولان را از سرزمین‌های سوریه می‌داند که در سال ۱۹۶۷ اشغال شده است و قبول این اشغالگری از سوی چندین کشور ماهیت آن را تغییر نخواهد داد.

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد یکپارچگی منطقه‌ای و تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین‌الملل تثبیت شده است و بدون توجه به وضعیت کنونی سوریه و یا وضعیت آن در اتحادیه عرب، قابل معامله و پرسش نیست.

یک منبع رسمی در دبیرخانه اتحادیه کشور‌های عربی نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی قصد دارد بیش از ۷۰۰۰ واحد در جولان اشغالی سوریه بسازد و این موضوع نشان می‌دهد صهیونیست‌ها حل و فصل مسالمت آمیز بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسند، بلکه خواهان گسترش شهرک سازی، چه در کرانه باختری اشغالی و چه در جولان هستند.

این منبع افزود: «زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی تل آویو را به عنوان مانعی واقعی برای صلح در منطقه ببیند».

سخنان این منبع ناشناس در دبیرخانه اتحادیه عرب شاهد مثال خوبی درخصوص تفاوت دیدگاه عامه مردم عرب با سران خود در خصوص مسئله فلسطین و ارتباط با رژیم صهیونیستی است. درحالی سران کشور‌های عربی دائما از این رژیم حمایت می‌کنند مردم کشور‌های عربی به فکر حمایت از مردم عرب فلسطین و سوریه هستند و صهیونیست‌ها را عاملی برای برهم زدن آرامش منطقه می‌بینند.

به تازگی و بعد از گذشتن نزدیک به ده سال از شروع جنگ در سوریه برخی از کشور‌های عربی منطقه خواهان بازگشت دمشق به جایگاه قبلی خود در اتحادیه عرب هستند و حتی کشور‌هایی مانند الجزایر، امارات، اردن و عراق به دنبال عادی کردن روابط خود با سوریه هستند.

از سویی دیگر رژیم اشغالگر قدس که بلندی‌های جولان سوریه را نیز اشغال کرده است روز گذشته اعلام کرد در این مناطق شهرک‌های جدیدی برای صهیونیست‌ها خواهد ساخت و جولان را متعلق به رژیم صهیونیستی خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار