رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها:

سرمایه های نمادین، تکمیل کننده سرمایه های اجتماعی هستند

حجت الاسلام رستمی گفت: سرمایه‌های نمادین می‌توانند سرمایه‌های اجتماعی را تکمیل، باز تولید و ترمیم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم سلیمانی با دانشگاه و رسانه گفت: حا‌ج قاسم سلیمانی الگو، نهاد، اسوه و شاخص برای مکتب ناب اسلام بود.

او افزود: حاج قاسم یک مکتب بود و افقی که انقلاب اسلامی به دنبال آن بود و رهبر انقلاب به خصوص در سال های اخیر آن را مطرح کرده، شامل شکل دهی، ایجاد و ساخت یک تمدن جدید با عنوان تمدن نوین اسلام است.

رستمی تصریح کرد: مجموعه ای که ریشه در دانش، فرهنگ، تولید، اقتصاد و هم افزایی ها داشته باشد و نهایتا به یک زندگی انسانی منجر شود را تمدن جدید می‌گویند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: مجموعه گرایش ها و نیازهای انسان در یک مکتب پاسخ داده می شود و به گونه ای تولید می شود که تمایلات و افکار،باورها و نوع زندگی و تفریح را ایجاد می‌کند.

رستمی ادامه داد: امروزه تمدن غربی یک مجموعه ای از دانش و فرهنگ است که ابعاد مختلف زیست انسانی، تعاملات اجتماعی، سیاست ورزی، نوع مسکن، خوراک و ... را شامل می شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: زندگی و وجود شهید سلیمانی به گونه ای بود که ابعاد مختلف محتوای تولید شده و هم افزایی شده در درون مکتب اسلام را می تواند، متولد کند.

رستمی اضافه کرد: دوستی، دشمنی، باورمندی، پوشش، مدیریت و فرماندهی و پدر بودن شهید سلیمانی الگوست. ابعاد وجودی این شخصیت در قالب های مختلف نماد مجسم یک باور است که قادر به پاسخگویی همه نیازهای انسانی است.

او گفت: سرمایه های نمادین می توانند سرمایه های اجتماعی را تکمیل، باز تولید و ترمیم کنند و حاج قاسم سلیمانی یک سرمایه به خصوص در دوران کنونی جنگ شناختی است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: صفحات مجازی به دنبال حذف نمادها و سرمایه های بنیادین هستند بنابراین باید در این زمینه تولید محتوی و گفتمان سازی فرهنگی کنیم تا جامعه سالمی با الگوهای ارزشمند مانند شهید سلیمانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار