محصول گوجه‌کاران بوشهری توافقی خریده می‌شود

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: گوجه‌فرنگی استان بوشهر به صورت توافقی خریده می‌شود و محدودیتی برای خرید توافقی این محصول وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسماعیل قادری‎‌فر معاون وزیر و رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: فردا ۲ هیات از فناوران و صنعتگران حوزه کشاورزی و بازرگانان برای تدوین برنامه عملیاتی خرید توافقی محصول گوجه فرنگی وارد استان بوشهر می‌شوند.

او افزود: تلاش می‌شود این هیات‌ها برنامه عملیات خوبی برای خرید توافقی محصول گوجه فرنگی تولید رب و صادرات آن به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و سایر کشور‌ها تدوین کنند تا با توجه به تنش آبی، گرانی نهاده‌ها و برخی معضلات دیگر کشاورزان در تولید محصول بیش از این متضرر نشوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: افزون براین برنامه کوتاه مدت، تلاش می‌شود در برنامه‌ای میان مدت صنایع تبدیلی پیشرفته‌ای برای ایجاد زنجیره ارزش پایدار در تولیدات کشاورزی استان بوشهر فراهم شود.

قادری فر گفت: استان بوشهر در حوزه نخیلات یکی از قطب‌های تولید خرما و در بحث تولید گوجه فرنگی خارج از فصل نیز از استان‌های پیشرو است و تلاش می‌شود اقتصاد کشاورزی این استان با استفاده از نوآوری رونق بخشیده شود.

او افزود: اوج تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر در ۲ مقطع نیمه دی محدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن و نیمه بهمن ۲۰۰ هزار تن است که بخشی به صورت تازه خوری در بازار داخلی عرضه می‌شود.

پیش‌بینی خرید ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی  بوشهر

رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: براین اساس پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی به صورت توافقی در استان بوشهر از سوی این سازمان خریداری شود که بخشی صادرات و بخشی برای کنسانتره‌گیری مصرف شود بنابراین محدودیتی برای خرید توافقی این محصول وجود ندارد.

قادری‌فر افزود: در حاشیه سفر مهر رئیس جمهور به استان بوشهر بازدید‌های میدانی از مزارع گوجه فرنگی استان بوشهر انجام گرفت و تمهیداتی فراهم شد که با ورود ضربتی برخی از شرکت‌های توانمند در صادرات و کنستانتره گیری گوجه فرنگی بتوانیم شاهد خرید بهتر این محصول از گوجه کاران این استان باشیم.


بیشتر بخوانید


او درباره خرید خرما نیز گفت: امسال کیفیت محصول خرما در استان بوشهر خوب بود و با توجه به بازار مناسب نیازی به خرید حمایتی در این بخش احساس نمی‌شود و کشش بازار خرما به نحوی بود که نخلداران خیلی متضرر نشدند.

رئیس سازمان تعاون روستایی افزود: بهبود و احیای نخیلات استان بوشهر از جمله مصوبه‌های سفر رئیس جمهور است و براین اساس، نخیلات این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وزارت جهادکشاورزی به دنبال پایداری بازار صادارت محصولات

قادری‌فر همچنین گفت: برخلاف آن چیزی که رسانه‌های معاند و بیگانه به خاطر کینه‌ای که از مردم ایران دارند به نادرستی وجود باقیمانده سموم و آلودگی محصولات کشاورزی را القا می‌کنند، وزارت جهاد کشاورزی با تولیدات فاخری که کشاورزان دارند به دنبال این است که بازار صادراتی پایداری را برای محصولات کشاورزی فراهم و به این وسیله رونق کسب و کار کشاورزی به وجودآید.

او ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی نباید ما را از بازار داخلی غافل کند بلکه در کنار صیانت از بازار داخلی باید محصولات کشاورزی صادرات محوری را در دستور کار قرار دهیم تا این تبادلات باعث رونق کسب و کار در این بخش شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی افزود: در راستای نوسازی و بهسازی شبکه تعاون روستایی کشور برای تبدیل به یک شبکه هوشمند، تجاری سازی محصولات کشاورزی با استفاده از ابزار‌ها و راهکار‌های نوآورانه یکی از برنامه‌های مدیریتی است که ما باید بتوانیم با استفاده از توان استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور کشور، بخش کشاورزی را به سمت نوآوری پیش ببریم.

قادری‌فر گفت: به طور یقین در این مسیر نقش تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.