رشد ۳۲۴ درصدی بندر آستارا در تخلیه و بارگیری کانتینر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۴ هزار و ۷۴۶ TEU در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آبایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به عملکرد رو به رشد بنادر انزلی و آستارا در ۹ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تا کنون یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا در بنادر آستارا و انزلی تخلیه و بارگیری شده است است.

او افزود: سهم بندرانزلی از این میزان یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن بوده است که نسبت به عملکرد ۹ ماهه سال گذشته توانست رشد ۱۱ درصدی را به ثبت برساند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان گفت: در مبحث صادرات کالا‌های غیرنفتی بنادر آستارا و انزلی به ترتیب ۲۰ و ۹۵ درصد رشد داشتند.

آبایی با اشاره به انواع کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در بنادر استان گیلان افزود: غلات، کالا‌های اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالا‌های معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و سایر موارد از جمله کالا‌هایی بوده که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شدند.

او با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال شاهد رشد ۲۰۷ و ۸۷ درصدی ترانزیت کالا‌های غیرنفتی به ترتیب در بنادر آستارا و انزلی بودیم، گفت: در مدت مشابه یاد شده نیز ۴ هزار و ۷۴۶ TEU در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است که بندر آستارا با رشد ۳۲۴ درصدی، عملکرد قابل ملاحظه‌ای را در این راستا داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تا کنون ۱۴ سفر دریایی توسط کشتی رو-رو در مجتمع بندری انزلی در سال جاری انجام شده، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و حمایت ارگان‌های مربوطه شاهد حضور هفتگی و منظم کشتی رو-رو در بندر‌انزلی باشیم.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و ... از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
انشاالله با ارتباط هفتگی کشتی رو رو تا زمان خرید مستقل چند فروند از این نوع شناور برای کشور بتوانیم مسیر اصلی صادرات کشورمان را به دریای خزر منتقل کنیم !!!! صادرات بدون توقف و مزاحمت و محدودیت !!!!!