مشکلات حقوقی پتروشیمی گلستان با دستور رئیس قوه قضاییه بررسی شد

رئیس کل دادگستری گلستان از ابلاغ دستورات جامع رئیس قوه قضاییه برای پیگیری پرونده پتروشیمی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در ابلاغیه ای به رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان ماموریت ویژه برای نظارت و پیگیری حل مشکل پتروشیمی استان داده شده است.

آسیابی گفت: به دستور اکید رئیس قوه قضاییه باید تمام هدف و اقدامات ما متمرکز بر رفع موانع حقوقی و همچنین راه‌اندازی پتروشیمی باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای همین منظور در بازدید میدانی از محل ساخت پتروشیمی، میزان پیشرفت فیزیکی آن را بررسی کردیم.

حیدر آسیابی ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان این طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای راه اندازی مرحله نخست آن به دست کم ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

آسیابی ادامه داد: در جلسه‌های کارشناسی در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی و با دعوت از مسئولان شرکت پتروشیمی ایران و سایر متولیان امر، وضعیت طرح، اعتبارات و سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح بررسی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: همزمان با رفع موانع حقوقی تلاش ما بر خروج طرح از رکود طی دو ماه آینده و از سر گرفتن کار‌های عمرانی است تا در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مرحله نخست این طرح باشیم و پس از آن با سرمایه گذاری لازم این طرح به چرخه کامل تولید برسد.

راه‌ اندازی طرح پتروشیمی، یکی از درخواست‌های اصلی مردم استان در سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان بود.

کلنگ ساخت پتروشیمی گلستان سال ۸۴ به زمین زده شد و قرار بود ۴ ساله به بهره‌برداری برسد.

۹۷ هزار گلستانی سهامدار این طرح هستند.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.