قاسمی گفت: اجازه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در راهسازی و آزادراه‌ها در قانون سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است و ما به دنبال این هستیم که مشارکت بانک‌ها صورت گرفته و تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران نیز فراهم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، قاسم رستمی وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه خود در بازدید از فاز اول آزادراه قم راهجرد کمربندی سردار شهید سلیمانی، گفت: آزادراه قم راهجرد که کمربندی قم و مسیر کریدور اصلی بندر امام خمینی به تهران سپس به رشت است، یکی از کریدور‌های مهم آزادراهی کشور است، بر اساس برنامه‌ریزی سرمایه گذاری این پروژه به صورت مشترک بین وزارت راه‌وشهرسازی و بخش خصوصی انجام شده است.

او در ادامه سفر از پروژه احداث آزادراه کمربندی سردار شهید سلیمانی قم بازدید کرد و از روند اجرای این پروژه و تکمیل کریدور شمال به جنوب غربی مطلع شد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل‌ونقل احداث این آزادراه و راه آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دو پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.

رستمی در پاسخ به مطالبات سرمایه‌گذاران این پروژه بیان کرد: اجازه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در راهسازی و آزادراه‌ها در قانون سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است و ما به دنبال این هستیم که مشارکت بانک‌ها صورت گرفته و تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران نیز فراهم شود.

کلنگ زنی سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن ۴۱۰۰۰ واحد، بازدید از اراضی سایت حوزوی و دانشگاهی و سایت ۱۷ هکتاری اقدام ملی مسکن از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در استان قم خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه این پروژه فعال شده و مشخصات بسیار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است،روسازی این آزادراه بر خلاف بسیاری دیگر از آزادراه‌های کشور بتن است.

قاسمی با بیان اینکه احداث این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید، گفت: فاز اول این آزادراه از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و در حال احداث است. برای فاز دوم نیز که از راهجرد تا اراک ادامه خواهد یافت، سرمایه گذار مشخص شده و عملیات احداث آغاز شده است.

وزیر راه وشهرسازی  یادآور شد: در مورد راه آهن تهران-قم-اصفهان نیز امروز جلساتی خواهیم داشت که بتوانیم این پروژه را سرعت دهیم.

ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران راه‌ها سال آینده دنبال می‌شود

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار