شاهسونی مطرح کرد؛

هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها/ مناطق ۲، ۱۹ و ۲۱ آلوده‌ترین نقاط تهران

رئیس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت گفت: هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و بیشترین میزان آلودگی مربوط به منطقه‌های ۱۹، ۲۱ و ۲ است.

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش ذرات معلق موجود در هوا ۱۹ ایستگاه در تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند. بیشترین شدن آلودگی مربوط به منطقه‌های ۱۹، ۲۱ و ۲ است که ذرات معلق در هوا شدیدترین وضعیت آلودگی هوا را در تهران ایجاد کرده است.

او افزود: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر می‌شوند کمتر در فضای باز حضور داشته باشند. در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و به خصوص سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

او افزود: با توجه به ارتباط آلودگی هوا و بیماری کرونا مردم از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فضا‌های باز جدا پرهیز کنند تا دچار مشکلات ناشی از آلودگی هوا نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۰ دی ۱۴۰۰
تهران مرد
فاتحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بحث الودگی هوا راحت میشه حل بشه ولی مسولان نمیخواند و طرحهای مسخره میدند چرا خودروها برقی نمیشه سوخت استاندارد نمیشه استفاده از انرژی خورشیدی جایگزین نمیشه کامیونهای با دود زیاد باید از رده خارج بشه فقط طرحهای میدند که پول توش باشه و بتونند با نیرنگ و کلک جیب مردم را خالی بکنند میدونستید اسیب این الودگی بر سلامت جامعه سالهای بعد با سرطان بیماریهای قلبی عروقی تنفسی و غیره روی نسل بعد و حال تاثیر داره سلامت مردم را به مسخره گرفتند
آخرین اخبار