میانگین مصرف روزانه گاز در لرستان بیش از ۹ میلیون مترمکعب است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی در ۲ بخش خانگی و صنعتی این استان ۹ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۶۶ مترمکعب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،کرم گودرزی،مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در حال حاضر مصرف روزانه گاز در بخش خانگی پنج میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۱۹ مترمکعب و در بخش صنعتی سه میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۴۷ متر مکعب است.

وی با بیان اینکه فصل سرما ۷۰ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می‌شود گفت: رعایت استاندارد‌های ساخت مسکن برای مصرف انرژی بخصوص گاز یک الزام ملی است که همه افراد جامعه باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: مشترکان گاز طبیعی با اجتناب از مصارف غیرضروری و رعایت الگوی مصرف بهینه در فصول سرد سال مشمول پرداخت پلکانی مبلغ گازب‌ها نمی‌شوند.

گودرزی گفت: ۸۰ میلیارد تومان طی نیمه نخست امسال برای اجرای طرح‌های گازرسانی به ۱۰۲ واحد تولیدی صنعتی و ۶۸ روستا در این استان هزینه شده است.

وی افزود: گازرسانی به ۱۷۰ روستای استان تا پایان سالجاری برنامه ریزی شده بود که ۶ ماه گذشته ۶۸ روستا با جمعیت سه هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و اکنون طرح گازرسانی ۱۰۲ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

گودرزی اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۲۵ شهر استان ۲۴ شهر از امکان گاز بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گازرسانی شهری در این استان ۹۹.۹ درصد است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۵۷۷ هزار و ۲۲۷ مشترک گاز در لرستان وجود دارد که از این مجموع ۵۴۵ هزار و ۷۶۴ مشترک خانگی، یک هزار و ۹۸۵ مشترک صنعتی و ۲۹ هزار و ۴۷۸ مشترک عمومی از نعمت گاز در این استان برخوردار هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.