انجام بیش از هشت هزار مورد بازرسی از بازار کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در راستای اجرای طرح طا‌ها از ابتدای امسال هشت هزار و ۷۶۷ مورد بازرسی در سطح بازار استان انجام شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۹ قانون طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجازند به مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالا‌ها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی بپردازند.

یزدانی اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه همین سال، هشت هزار و ۷۶۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان و یک هزار و ۴۰۰ بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی انجام شده است.

او با بیان اینکه بر مبنای قانون مذکور کارشناسان مجاز به نمونه‌برداری از محصولات بازرسی شده هستند، گفت: که طی ۹ ماه اخیر یک هزار و ۱۵۰ نمونه واحد تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی و ۲۱۲ نمونه طرح طا‌ها آزمون شد.

مدیرکل استاندارد کردستان اظهار داشت: طی این مدت ۲۰۵ فقره پروانه اجباری، تشویقی، انرژی، تمدید، تعلیق، ابطال و پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحد‌های تولیدی استان صادر شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.