پرداخت یازده میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص در اسدآباد

معاون درمان اسدآباد گفت:یازده میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص، صعب العلاج و زوج های نابارور در حال درمان شهرستان پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی جعفری گفت:با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت درمان، امسال یازده میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه به این شهرستان، از سوی وزارت بهداشت تخصیص یافته و با برنامه ریزی و تدابیر انجام شده، ۱۵ نفر از بیماران ام اس، ۱۲ نفر از بیماران داری سرطان، ۷ بیمار مبتلا به سایر بیماری‌های خاص و ده زوج نابارور در حال درمان شهرستان جهت دریافت وام قرض الحسنه ۲۵۰ میلیون ریالی به بانک عامل معرفی شده و در مجموع ۴۴ مورد تسهیلات به ایشان پرداخت شد.

بیماری‌های خاص به بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی و بیماری نارسایی کلیه (بیماران نیازمند به دیالیز) اطلاق می‌شود. عنوان بیماری‌های خاص نخستین بار با شکل‌گیری بنیاد امور بیماری‌های خاص به کار برده شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: با هدف اعطای این تسهیلات به بیماران نیازمندتر، از ارگان‌های حمایتی شهرستان استعلام به عمل آمده و ۲۱ مورد از تسهیلات فوق، به بانوان سرپرست خانوار دارای بیماری خاص و صعب العلاج و تحت پوشش مراکز حمایتی شهرستان پرداخت شده است.

ویژگی‌های بیماری‌های خاص را به‌طور کلی می‌توان شامل: سختی درمان ،هزینه بالای درمان و شیوع کم بیماری در کشور دانست.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.