موجودی کالاهای اساسی در خوزستان مطلوب است

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در زمینه کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و گندم در استان، مشکل خاصی وجود ندارد و وضعیت موجودی این کالاها مطلوب است.

باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز - امید جهان نژادیان با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در خوزستان گفت: در زمینه ۴ قلم کالای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و گندم در سطح استان، مشکل خاصی وجود ندارد و وضعیت موجودی این کالاها مطلوب است.

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  شرکت بازرگانی دولتی در استان، حدود ۵۰ هزار تن شکر به صورت ذخیره دارد و در بندر امام خمینی (ره) نیز حدود ۸۰ هزار تن، شکر ذخیره شده وجود دارد. در خصوص موجودی شکر در استان، هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته جهان نژادیان  موجودی گندم ذخیره در استان ۱۵۰ هزار تن و ذخایر استراتژیک در بندر امام خمینی (ره) ۴۵۰ هزار تن است که در صورت نیاز می‌توان از ذخایر استراتژیک نیز استفاده کرد.

او گفت: حدود ۱۰۰ هزار تن روغن خام در بندر امام خمینی (ره) ذخیره شده است. در خصوص برنج نیز، برای جلوگیری از التهابات بازار و جهت تنظیم بازار در استان، حدود ۴ هزار تن برنج در انبارهای استان داریم.

بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه ترانزیت و صادرات محصولات صنایع همجوار نیز فعالیت دارد و بیش از ۳۴ میلیون تن کالای اساسی و دیگر انواع محمولات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر بزرگ تجاری تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.