شرایط برای اجرای طرح آزمایشی اعطای سهمیه سوخت به افراد مناسب نیست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفته است برخی نمایندگان شرایط اقتصادی کشور را مناسب اجرای طرح آزمایشی اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو‌ها نمی‌دانند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت برخی نمایندگان با توجه به التهابات اقتصادی کشور به ویژه احتمال حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، زمان اجرای طرح آزمایشی اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو را مناسب نمی‌دانند.

مصطفی نخعی اضافه کرده که این طرح افزایش قیمت بنزین را به هیچ وجه دنبال نمی‌کند.

کمیسیون انرژی مجلس امروز از وزیر نفت برای توضیح درباره طرح آزمایشی اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو‌ها دعوت کرده بود.

در هفته‌های گذشته با استناد به نامه‌ای از مسئولان دولتی اعلام شد دولت سیزدهم تصمیم دارد برای «توزیع عادلانه سوخت» در کشور، سهمیه دولتی بنزین را در طرحی آزمایشی به افراد جامعه بدهد و آن را ابتدا در جزیزه‌های کیش و قشم اجرا کند.

بعضی نمایندگان در نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس از شکل‌گیری قاچاق گسترده سوخت در مرز‌ها و احتمال سوداگری و ایجاد بازار سیاه در سامانه پیش بینی شده طرح آزمایشی برای خرید و فروش بنزین یارانه‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند. به علاوه محل اجرای طرح آزمایشی دولت به نظر بعضی از آن‌ها از جمله نمایندگان حوزه انتخابیه این دو جزیره توریستی کشور، نامناسب است.

جواد اوجی تأکید کرده در صورت نتیجه‌بخش نبودن اجرای طرح اعطای سهمیه سوخت به افراد، این طرح عملیاتی نخواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس پیش از این به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست و پیوست‌های اجتماعی و امنیتی طرح آزمایشی دولت باید بررسی شود.

فریدون حسنوند پس از نشست امروز با وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفته افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۱ منتفی است.

او توضیح داده ایده اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو‌ها را دانشگاهیان به دولت ارائه کردند که معاونت اقتصادی دولت آن را بررسی می‌کند و تا الان هم اجرا نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی گفته دولت و مجلس طرحی که منافع مردم را تهدید کند و نارضایتی عمومی را به همراه داشته باشد، اجرا نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۰
طرح عجیب غریبیه
آخرین اخبار