مقام سابق صهیونیستی:

حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران عواقب سختی برای ما دارد

یک مقام سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به قدرت هسته‌ای کشورمان حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را همراه با عواقب سختی برای این رژیم دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «چاک فریلیش» معاون سابق مشاور امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی به قدرت هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت این رژیم باید حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را آخرین گزینه خود بداند.

فریلیش در پادکستی برای نشریه هاآرتص با ادعای آنکه ایران تنها چند هفته با داشتن «مواد کافیِ شکافت‌پذیر» فاصله دارد، و می‌تواند در عرض ۶ ماه اورانیوم غنی‌شده کافی برای زرادخانه کوچکی با چندین بمب داشته باشد، گفت: «حمله نظامی اسرائیل به زیرساخت‌های فنی ایران باید آخرین گزینه باشد، زیرا عواقب و آسیب‌های بسیار سختی را برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.»

این مقام سابق صهیونیست با ادعای آنکه اورانیوم غنی‌شده تنها یکی از نگرانی‌های رژیم اشغالگر است، افزود: «مورد دیگر تسلیحات ایران است، توانایی گرفتن کلاهک و مینیاتوری کردن آن، قرار دادن آن بر روی موشک و ساختن کلاهکی که بتواند گرما و فشار‌های ناشی از ورود مجدد به جو را تحمل کند، این چیزیست که آن‌ها هنوز به آن نرسیده‌اند.»

معاون سابق مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که اکنون کارشناس مدرسه کندی در دانشگاه هاروارد است، اعلام کرد: «گرچه بیش از یک دهه مقام‌های اسرائیل مدعی شدند که ایران در پیشرفت قریب الوقوعی برای رسیدن به سلاح هسته‌ای است، این کشور هیچ نشانه‌ای برای به دنبال چنین تسلیحاتی بودن را نمایان نکرده است. در واقع این تخمین‌زدن‌ها حداقل ۱۵ سال وجود داشته است؛ بنابراین ایرانی‌ها به وضوح کاری نکرده‌اند، شاید دلیل این عدم اقدام عواقبی از جمله حمله نظامی آمریکا و اسرائیل است.»

او در ادامه افزود: «هرگونه حمله به ایران از سوی اسرائیل تنها می‌تواند ۲ تا ۳ سال ایران را از ساخت بمب هسته‌ای دور کند. ما و آمریکا فرصت خودمان را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران از دست داده‌ایم. اکنون ایران از آستانه فناوری عبور کرده و حتی اگر شما آن را به خاکستر تبدیل کنید، این کشورآن را دوباره خواهد ساخت. حتی آمریکا با تمام قدرتش نمی‌تواند ایران را نابود کند، زیرا ایران راه بازسازی را بلد است.»

در بخشی دیگر این مقام سابق صهیونیستی به پاسخ قوی ایران در صورت حمله رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «اگر حمله‌ای به ایران انجام شود باید منتظر پاسخ قوی تهران و متحدانش در منطقه باشیم. آن‌ها می‌توانند ضربه بزرگی به ما بزنند؛ و آن‌ها اکنون موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز، زرادخانه و هواپیما‌های بدون‌سرنشین خود را دارند تا به ما ضربه بزنند؛ بنابراین ایران به شدت هبه ما ضربه خواهد زد.»

چاک فریلیش در بخشی دیگر به مذاکرات کنونی احیای توافق هسته‌ای در وین اشاره کرد و گفت: «بهتر است اسرائیل تلاش آمریکا برای پیوستن به برجام را بپذیرد، این "بهترین گزینه بد" برای اسرائیل است، البته بهتر است این توافق علاوه بر غنی‌سازی هسته‌ای، توانایی موشکی و سیاست منطقه‌ای را هم شامل شود. البته این اتفاق نمی‌افتد و ما باید از خواسته‌هایمان عقب‌نشینی کنیم.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
بهتره بگین عواقب غیر قابل جبران
آخرین اخبار