برگزاری هشتادمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی

در هشتادمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، مشکلات ناشی از کاهش ۳۰ درصدی برق صنایع استان که بیش از ۲ مگاوات مصرف برق دارند و همچنین مشکلات سازندگان مسکن استان در خصوص قانون مالیات‌های مستقیم بررسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  عابدین خرم  استاندار در هشتادمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، اتاق بارزگانی بعنوان قرارگاه اقتصادی استان یاد کرد وگفت : تلاش بر این است تا برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه استان در این اتاق اتخاذ شود.

بررسی مشکلات ناشی از کاهش ۳۰ درصدی برق صنایع استان که بیش از ۲ مگاوات مصرف برق دارند.

برای حل این موضوع مقررشد، بخش خصوصی با تولید ۲۰۰ مگاوات برق، در تامین برق استان قدم‌هایی بردارد و دولت نیز موظف شده تا گاز این ژنراتور‌های را تامین کند.

تا یک ماه آینده در بخش‌های ۱۰، ۱۵، و ۴ مگاوات راه اندازی و محقق خواهد شد و با اضافه شدن این حجم از برق به شبکه برق استان، ضمن جلوگیری از قطع برق واحد‌های تولیدی، شاهد تولید مستمر خواهیم بود.

یکی دیگر از دستور جلسه‌ها به خبر حذف ارز‌های ترجیحی و کمبود مواد اولیه در واحد‌های تولیدی مربوط می‌شد؛

 ژائله دبیر نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: قرار است تامین شکر، گندم و روغن نباتی واحد‌های تولیدی در کارگروه تظیم بازار پیگیری شود.

 هیچ کمبود و محدودیتی در تامین روغن، گندم و شکر واحد‌های تولیدی وجود ندارد.

تنش ایجاد شده در بازار بدلیل انتشار خبر حذف ارز ترجیهی است که مقرر شد ،این تنش با مدیریت جهاد کشاورزی و با دستور فروش ذخایر کارخانه‌ها حل شود.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع مالیات بر واحد‌های خالی مسکن بود، بخشنامه‌ی جدیدی در مورد مالیات بر مسکن انبوه ساز که در چند سال گذشته مطرح شده و در برنامه و بودجه نیز به آن اشاره شده اشت.

با حذف این بخشنامه قیمت مسکن پایین بیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار