پرداخت ۸۱۷ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: ۸۱۷ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان در دی ماه پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-محمدرضا میرزایی گفت: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و در ادامه پرداخت‌های منظم سازمان بیمه سلامت به موسسات درمانی طرف قرارداد، ۸۱۷ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان در دی ماه پرداخت شد.

این پرداخت‌ها شامل نسخه نویسی الکترونیک، بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، بیمارستان‌های غیر دولتی دانشگاهی (خصوصی)، پزشکان خانواده شهری، پزشکان خانواده سطح یک روستایی، داروخانه‌ها (نسخه پیچی الکترونیک) بوده است.

حدود ۳۹ میلیارد ریال بابت نسخه نویسی الکترونیک و ۸۲ میلیارد ریال بابت نسخه پیچی الکترونیک هم در این ماه از این مبلغ پرداخت شد.
با تعامل بسیار خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات درمانی طرف قرارداد پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در حال اجرا می‌باشد و مازندران از نظر اجرای طرح‌های سازمانی جزو استان‌های پیشرو کشور است.

این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری می‌شود.

به گفته میرزایی حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و در صندوق‌های مختلف بیمه‌ای از خدمات این سازمان بهره مند می‌باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار