با استفاده از ظرفیت فرهنگیان جوان به دنبال ایجاد تحول در آموزش و پرورش استان هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از راهکارهای عملیاتی و ارزشمند ایجاد تحول در آموزش و پرورش استان و استفاده از ظرفیت فرهنگیان جوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در نشست هم اندیشی فرهنگیان جوان استان گفت: از سال ۱۳۹۵ به فکر این بودیم تا با شناسایی ظرفیت‌های بی نظیر جوانان در آموزش و پرورش به سیستم تعلیم و تربیت کمک کنیم.

او گفت: در سال ۱۳۹۷ که بیانیه گام دوم انقلاب صادر شد اولین مجموعه و استانی بودیم که به منظور حمایت از این بیانیه تشکل‌ها و جلسات مختلفی را با محوریت اجرای سند تحول بنیادین برگزار شد.

عسکری گفت: مدیریت در طراز انقلاب اسلامی و کارجهادی و گروهی از محور‌هایی بود که در جلسات هفتگی با فرهنگیان جوان در سنوات قبل دنبال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: انتصاب مشاور جوان در اداره کل میتواند پل ارتباطی خوبی را با فرهنگیان جوان در راستای استفاده از ظرفیت بی نظیر این قشر خلاق برقرار کند.

او گفت: در صدد هستیم دوره‌ها آموزشی مختلفی را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توانمند سازی نیرو‌های جوان در راستای اجرای سندتحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کنیم.

عسکری گفت: در کمیته انتصابات براساس مدارک تحصیلی و مهارتی و به اقتضای نیاز‌های متفاوت شهرستان‌ها از وجود پر برکت جوانان در مسائل مدیریتی و اجرایی بهره می گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سعی کرده ایم در این مدت کوتاه با اراده‌ای قوی و در چارچوب دستورات ستاد ملی کرونا مدارس را فعال کنیم تا دانش اموزان از آموزش‌های حضوری بی بهره نشوند.

او گفت: باید فرایند شناسایی فرهنگیان جوان و انقلابی ادامه دار باشد تا با چتری گسترده‌تر به دنبال اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باشیم.

عسکری گفت: در این نشست که با حضور استاندار فارس برگزار شد فرهنگیان جوان به بیان مسایل و مشکلات موجود در سیستم آموزشی پرداختند.

آمادگی فرهنگیان جوان فارس برای اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان نیز گفت: فرهنگیان جوان فارس این آمادگی را دارند که با یک مدیریت حساب شده بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را با کیفیت مطلوب در استان اجرا کنند.

 مرتضی کریمی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان در نشست هم اندیشی  فرهنگیان جوان استان گفت: کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و مدیران جوان اصطلاحاتی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بارها به آن اشاره کرده است.

او گفت:  مقام معظم رهبری بارها در مقابل افراد و جریانی که به دنبال منزوی کردن جوانان انقلابی بود موضع گیری  و بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید  کرده اند.

کریمی گفت: بنا بر فرموده معظم له دلواپس بودن برای انقلاب اسلامی نه تنها یک عیب نیست بلکه یک حسن ستودنی است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان گفت: تجربه نشان داده است که هرگاه فضا برای جوانان باز باشد، همانند جنگ ۸ ساله تحمیلی آن‌ها توانسته اند خوش بدرخشند.

او گفت: نگاه جهادی و انقلابی ضامن پیشرفت امور خواهد بود و آنانی که به بهانه تجربه گرایی عرصه را بر جوانان تنگ کرده اند جلوی پیشرفت امور را گرفته اند.

کریمی گفت: میدان، عرصه و سند راهبردی و نقشه راه ما به خوبی مشخص شده است و اکنون باید با حرکت بدون وقفه به فکر ایجاد تغییرات مطلوب و پایدار در سیستم آموزشی باشیم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اعتقاد داریم با چنین رشد فزاینده و بی سابقه‌ای در جوانان فرهنگی، خرمشهر‌هایی در آموزش و پرورش فتح شود که اثرات آن برای همیشه به یادگار بماند.

او گفت: در این نشست که با حضور استاندار فارس برگزار شد فرهنگیان جوان به بیان مسایل و مشکلات موجود در سیستم آموزشی پرداختند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار