مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد؛

تولید مستند معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی ایلام

شنبه زاده از انعقاد قرارداد تولید و پخش ۴۰ دقیقه فیلم مستند از تمام ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی استان با همکاری صداوسیمای مرکز ایلام خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با انعقاد قرارداد با صداوسیمای مرکز استان برنامه تولیدی شامل مستندسازی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی و همچنین به منظور معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان در زمینه آثار شاخص گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تهیه و تولید می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه طبق هماهنگی انجام شده با صداوسیمای مرکز استان این مستند در شبکه‌های تلویزیونی کشور عراق پخش می‌شود، گفت: این برنامه به معرفی محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و کمتر شناخته شده، فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان به ویژه آثار معنوی و… ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین معرفی آثار شاخص صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف استان با قابلیت پخش در شبکه‌های ملی و استانی و همچنین شبکه‌های تلویزیونی کشور همسایه می‌پردازد.

شنبه زاده گفت: تولید این مجموعه مستند‌ها برای ۱۲ شهرستان استان با اضافه شدن به این برنامه‌ها معرفی آداب و سنن استان، بازی‌هایی بومی محلی و رویکرد‌هایی نظیر گردشگری ورزشی و گردشگری ماجراجویانه نیز در برنامه‌ها گنجانده خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه کار فیلم‌برداری این مستند‌ها در چند روز آینده در ایلام آغاز می‌شود، گفت: استان ایلام ظرفیت گردشگری، جاذبه‌های دیدنی، آثار باستانی و تاریخی بسیاری دارد که باید نه‌تن‌ها به کشور بلکه به جهان معرفی شوند.

شنبه زاده گفت: سال گذشته ۱۲ کلیپ ده دقیقه‌ای از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شاخص به تفکیک شهرستان‌های استان و همچنین تولید ۱۰ مستند ده دقیقه‌ای از روستا‌های هدف گردشگری برای معرفی استان به گردشگران و مسافران اقصی نقاط کشور تهیه و تولید شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.